20 Şubat 2013 Çarşamba

Benim Mantar Çorbam Kızımın Süt Çorbası

Kremalı mantar çorba kuzumun bugün öğlen menüsünde bulunacak, gece 11 den sonra mutfağa geçerek hazırladığım çorbam ve detayları:


  • Manavımızdan çok taze mis gibi mantarları aldım, yarısını soyup yıkayarak dilimledim.
  • Tencerede sularını bırakıp tekrar çekene kadar kavurdum. Suyunu çektikten sonra tereyağı ekledim. 

mantarlar kavrulurken
tereyağı eklerken




  •  2 kaşık kadar unu yağ ile kavurdum. 


un ve yağı iyice karıştırmak gerekiyor, mantarlara yapışıyor gibi oluyor ama panik yapmaya gerek yok

  • Süt ve suyu her bardakta karıştırarak azar azar kavrulmuş mantarların üzerine ekledim.
süt - su yoğunluğu yarı yarıya gibi kullandım
karıştırdıkça kıvamlanıyor 
     

  •  Kaynadıktan sonra da karıştırmaya devam ettim ara ara ...
  • 10 - 15 dk daha kaynadıktan sonra tuzumu ekleyip karıştırdım, bir iki damla limon sıkıp kapağını kapattım.


               


Kızım için süt çorbası olan mantar çorbamı ertesi gün için beklemeye aldım :)










6 yorum:

  1. benim kızım bu mis gibi çorbayı yemeyerek beni şaşırtmıştır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de şaşırdım :)

      Sil
    2. limon konulduğu zaman bende yemeyebilirim:)) helede ertesi güne bekletme kısmını anlayamadım canım çorba taze iken daha güzel değil mi, ben bunun süt yerine unu kavurduktan sonra sıcak su konulan kaynadıktan kıvam aldıktan sonra da krema ekleneni yapıyorum hazır çorbalar halt etmiş ya mis gibi ev çorbası oluyor..:))

      Sil
    3. beklettim çünkü gece 11 de yapmıştım :) ertesi gün kızımın öğle yemeği oldu

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..