19 Temmuz 2019 Cuma

3 yaşında fıtık ameliyatı

Berke’nin hastalıklarla imtihanı bununla bitmiştir inşallah. Hiç aklımızda yokken, bir şikayet bile etmemişken 3 yaşında fıtık ameliyatı oldu benim küçük aşkım. Çok şükür sağ salim atlattık. Rahatsızlığı nasıl tespit ettik, neler yaptık, hangi doktorlara gittik size de anlatacağım ki size de faydası olur diye umuyorum. Doktor teşhis koyduktan sonra internette epey dolaştım ama böyle küçük yaşlarda yaşanan vakaya denk gelmedim. Keşke ihtiyaç olmasa tabi ama belki sizin de erken fark etmenizde bir faydası olur.



yumurtalık fıtığı


Tuvalet eğitimine başlasak mı derken akşama pes edip bezini bağlayıp uykuya geçecek iken fark ettim ben bir sorum olduğunu. Yumurtalıklardan biri diğerinden daha büyüktü. Gözle görülür bir fark vardı hemen fotoğraf çektim. Ertesi gün sabah uyandığında arada bir fark kalmamıştı. Tuvalet alışkanlığı falan derken idrarını tuttu o sebeple şişlik oluştu geçti diye düşündüm. Hatta içten içe kendimi suçlu hissettim. İlk belirti: orantısız görünüm

Aynı gün Bade’yi doktora götürecektim, gittiğimde Berke’nin bu yumurtalık fotoğrafını da gösterip tuvalet eğitimi hakkında görüşmeyi planladım. Hastane ortamından onu korumaya çalışırken ısrarla gelmek istedi Berke! Hep birlikte hastaneye gittik. Bade öpücük hastası olmuş, onu detaylı yazmıştım. Doktorumuz referans olarak çektiğim fotoğraf ve muayene sonrası bizi ultrasona gönderdi. Ultrason sonuçları da çıkınca bizi çocuk cerrahına yönlendirdi. En kısa sürede ameliyat olması gerektiğini acil ve ciddi sorunlara yol açabileceğini anlattı. Panik ve endişe çemberine düştük...

Neredeyse 10 yıldır görüştüğümüz doktorumuz bize bir çocuk cerrahı önerdi, araştırdık ve hemen aynı gün randevu aldık. Cerrahımız sağ olsun bize olayı baştan sona anlattı. Doğuştan kaynaklı olabileceği gibi ilerleyen yaşlarda da ortaya çıkabilirmiş. Biz önceki tetkiklerde bir şey fark etmemiştik. Böbrek taşı nedeniyle de defalarca ultrason çekilmiş olmasına rağmen!

Salı günü için ameliyat ve yatışımız organize edildi. Narkoz alacağından ilk operasyon olarak sabah 7 ye doğru hastanede idik. Yatağından kucağıma aldığım oğlum yatış işlemleri sırasında uyandı. Ameliyathane girişinde vakit geçirirken doktorun özel muayenesi bittiğinde sana bir ödül var diyerek motive etmeye çalıştık. Ona harika bir vinç almıştık. O sırada hemşire ablalar geldi; aman ne tatlısın, ay sen çok yakışıklısın diyerek oğlumu aldılar, bizimki de sesini çıkarmadan gitti. Onları koridorun sonuna kadar izledim. Tabi incitmeyin, aman ağlatmayın diye sadece o ablalara söylemedim, gördüğüm tüm görevlilere ve hatta doktoruna bile söyledim.

Yaklaşık 1 saat sonra ameliyathane kapısı açıldı! Ali Berke’nin annesi dediler!!! Benim bittiğim an!! Özel kıyafetleri giyerken her şey yolunda mı sorun var mı diye sorarken aklımda bin tane şey!!! Onu ayılma alanında mahsun mahsun ağlarken görünce hem sevindim hem üzüldüm! Korkacak bir şey yok dediler daha o vakit! İçim rahatladı ama ağlaması!!! Ona sarıldım, gözünü açamıyordu bile -narkoz- beni hissetti ve uykuya daldı... Her uyandığında ona sarıldım, sevdim gözlerini kapadı. Hatta o da bana öyle bir sarıldı ki yanından ayrılmam mümkün değil!!! Ben ameliyathane kapısında çağırıldığımda şok girmiştim, yavaş yavaş ağlamaya başladığımda arada bir yanından kalkıp yüzümü yıkamaya gittim; hep hissetti! Anne ve evlat arasındaki bağ ne kadar güçlü imiş. Ben yıllardır, Bade’yi kucağıma alana kadar bu ve benzeri duyguları yaşamamışım öyle bir bıraktım ki kendimi sormayın gitsin... Bu konuda hislerimi yazsam roman olur herhalde ama konumuz fıtık!!!!!!!!

2-3 saat kadar bu şekilde ayılma dönemi sürdü. Saat 12 gibi yemeği geldi ama ne yemek ne içmek hiçbir şey istemedi. Çok sevdiği kavanoz meyvelerden ve en sevdiği kutu sütten yanıma almıştım, onları yedi. Söz verdiğimiz gibi hediyesini kurduk ve keyfi yerine geldi çok şükür...

Akşama doğru doktorumuz tekrar kontrole geldikten sonra çıkış işlemleri başladı. Kasığında bandajı ile evimize geldik. İlk akşam narkoz etkisiyle de olabilir yürümek, ayağa kalkmak bile istemedi. Bütün akşam yattığı yerden yeni oyuncağı işe oynadı. Ertesi gün çok daha iyiydi.

Hastane çıkışında 5 gün kadar duş yasağı ve 3 gün ağrı kesici reçetesiyle eve gelmiştik. Bütün kurallara saati saatine uyduk. 3 gün sonra pansuman için hastaneye gittik. Sol yumurtalıkta yine hafif şişlik olduğunu söyledim doktorumuza ama derinin zamanla kendini toparlayacağını söyledi içimiz rahatladı. Geniz eti kadar kolay olmasa da onun bir tık üstü olarak nitelenen yumurtalık fıtığı ameliyatını da böylece atlatmış olduk çok şükür. Siz de eğer böyle belirtilerle karşılaştıysanız ya da ameliyat önerildiyse panik olmayın, başarılı bir doktor ve iyi bir hastanede çözebilirsiniz. Ben araştırdığımda çocuklarla ilgili bu rahatsızlık hakkında bilgi bulamamıştım, ihtiyacı olanlara faydası olur umuyorum.




2 yorum:

  1. Ay boğazım düğümlendi okurken, bununla geçmiş gitmiş olsun. Allah çocuklarımıza çaresiz dert vermesin. Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun. rabbim başka dert vermesin inşallah...

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..