10 Ağustos 2013 Cumartesi

hamilelere soru sorarken dikkat lütfen :)

Hamilelik bir kadının başına gelecek en güzel şeylerden biri, daha güzeli de bebeğini kucağına almak:)Benim hamileliğim güzel geçti. Bazı hamilelikler sıkıntılı oluyor maalesef. İlk aylarda bol bol bulantı ve duygusal çalkantılar yaşadıktan sonra  4-6 ay arası oldukça keyifli geçiyor. 6. aydan sonra büyüyen karın, olmayan kıyafetler derken işler karışıyor. Biraz alınganlık da olmuyor değil. Çoğunlukla haklı olarak :) bazı sözler kafanıza takılabiliyor. Benim de duyduğum yada şahit olduğum hamilelere söylenmemesi gerekenleri hazırladım, paylaşmak istedim. Çevrenizde hamile varsa hassas davranmaya çalışmalı. Benim hamilelere tavsiyem her şeyi dikkate almamaları olacak ki ben öyle yaptım :)

buradan aldım


  • Kaç kilo aldın?
  • Çok kilo almışsın, daha erken değil mi?
  • Kız çocuk basen yapıyor doğru!
  • Pek de alıngansın canım!
  • Planlı bir bebek miydi?
  • Biraz erken bir hamilelik mi oldu?
  • Çatlak var mı?
  • Sarkma var mı vücutta?
  • Doğurmadın mı sen hala?
  • Karnın patlayacak gibi duruyor!
  • Hamile kıyafetlerine erken başlamışsın!
  • İlk hamileliklerde genelde düşük oluyor!
  • İkiz gibi karnın çok büyük!
  • Doktor kız demiş ama bence erkek!
  • Tedavi sonucu mu hamile kaldın?
  • Hiç de 6 aylık gibi durmuyor, sanki 9. aydasın!
  • Karnın ağırlık yapmıyor mu?
  • Ayakların ellerin şişmiş!
  • Düz yatma yan yat, onu giyme bunu giy...
  • Şunu yeme, bunu ye!
  • Olsun, böyle de güzelsin!!
  • Yakışmış ama çok değişmişsin!!
  • Ben şu vitamini kullandım sen de kullan.
  • Ben şu doktora gittim sen de git.
  • Bulantın bitti mi?
  • Bütün gün uyuyor musun?
  • Testlerde bebekle ilgili bir sorun olduğu ortaya çıksa ne yapardın?
  • Doğumdan sonra ne yapacaksın? Yardımcın var mı?
  • Kız mı olmasını istersin erkek mi?
  • Normal mi sezeryan mı düşünüyorsun?
  • Doğumdan sonra çalışacak mısın?



görseli buradan aldım
bu tshirt ü 4 sene önce Ebru'dan almıştım

Çoğu da sana ne dedirtecek cinste öyle değil mi?
Bizler biraz meraklıyız ve fırsatını bulduğumuzda da bol bol öğüt vermeyi pek severiz.
Bir de doğumdan sonra gelen ilginç sorular ve öneriler var...
Onu da ayrıca ele alırız 
Siz siz olun hamilelik keyfinizi kaçırtmayın...
sevgiler.



25 yorum:

  1. çok güzel bir konuya değinmişsin, ileride kısmet olurda evlenirsem hamileliğimde sanane deme ihtimalim yüksek olur. Özellikle şu lafı hiç sevmem: burnun yüzün şişiyor bir çirkinlik geliyor erkek bebeklerde erkek mi? düpedüz hakaret

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonra da hamilelere alıngan diyorlar! söyle söyle sonra da niye alındı ki ...

      Sil
  2. İnanki bu sorular hamile olmayana bile gıcıklık verecek sorular. Bizşm halk dedikoducunun alasıdır. çok çok samimi olacaksınki sor bu sorulara alınmasın ama normalde kimsenin umrunda olmaması gereken sorular bunlar. Bizde meraklı çok ya ben bile 4 yıllık evliyim çocuk yapmadık daha, millet 4 sene olmuş hadi artık diyor. Yemin ederim annesine küfür ediyorum akrabamda olsa. Benki çocuk istemeyen biriyim. Şartmı yani her evlenenin çocuk yapması mesela ? 10 yıl evli kaldıktan sonra çocuk yapılmazmı yani ne? Nasılki bunlar başkalarını alakadar etmeyen şeylerse bu sorularda aynen öyle amaaaa asla ve asla bunun önüne geçilmeyeceği kesin inan sinir geldi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merak etme çocuk yaptıktan sonra da 2. çocuk düşünüyor musun sorusuyla başlayan bir hikaye var...
      bitmiyor hiç bitmiyor

      Sil
  3. faydalı post,teşekkürler =)

    YanıtlaSil
  4. Bu kadar soruyu ve bu tarz soruları gerçekten soruyorlar mı? Pes, zaten moralini bozmaya yer arayan biriyim:( İlk hamileliklerde genelde düşük oluyor!Oldu canım hiç kasmıyım ben o zaman.
    Takmamak elde değil gerçkten.

    YanıtlaSil
  5. O hassas hamilelerden biri de benim şu an :) bu soruların çoğuyla karşılaştım..İlk hamileliğim ve insan etrafından güzel sözler duymayı beklerken böyle saçma şeyler duyunca gerçekten siniri çok bozuluyor...Bu konuya değindiğiniz için teşekkürler en azından yalnız değilmişim diye sevindim şimdi :)

    YanıtlaSil
  6. :)))))))))) çok eğlendim okurken 6 sene geçti hamileliğin üstünden ve ben hala bazı gıcıklıkları unutmadım fırsatını bekliyorum :D İntikam zamanı gelecek elbette :)))))))))))))))))))))))) Bende onlara diyecem aynılarını bana ne işte :D

    YanıtlaSil
  7. Hamileyken benim de sinir olduğum densiz laflardı, özel sorular sorulmasıydı abuk subuk..
    Ben bazen çok takıyordum bazense bebeğime odaklanıp boş veiryorudm..
    Ben çok dikkat ederim hamile olan yada bebeği olan kadınlarla konuşurken.. alındırıcak üzeceke bişi söylememek için elimden geleni yaparım..
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fazla özellere girmedim ben de postta :)
      biz tecrübeliyiz dikkat ediyoruz.

      Sil
  8. ayy şimdi neyi farkettim ,daha geçen gün ikiz bebek bekleyen bir arkadaşımı gördüğümde resmen genişlemişsin dedim ,ardından bebeklerde bi sorun yok dimi dedim,hemen ardından bulantıların bitti mi dedim.eyvahlar olsun bende ana olcam bende :) bu yazı iyi olmuş şekerim dha daha dikkat ediyoruz bundan böyle sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman dikkat :)) seninkiler masum sayılır canım :)

      Sil
  9. Bir arkadasimin ablasi hamileydi ve asiri duygusal bir dönem gecirmisti. Sonra bir gün arkadasima 'ablan nasil' diye sordugumda 'dogursada, oda kurtulsa bende' demisti :) Aklima geldi simdi. Arkadasim erkek ve ablasi hem bebegin babasina hemde abla olarak kardesine bol bol cektirmisti.

    YanıtlaSil
  10. ağzına sağık ellerine sağlık süper ötesi bi yazı :) birebir yaşadığım herşeyi kaleme almışsın :)bir de bunun doğum sonrası versiyonu var ona da bi el atmak lazım :)

    YanıtlaSil
  11. sadece bunlarla kalsa yine iyi bi de doğumdan sonra. yok bebek küçücükmüş, yok karnın hiç küçülmemişmiş, bol bol süt meselesi konuşulur.... çıldırmamak elde değil. hamilelik depresyonununda lohusalık depresyonunun da sebebi bu geveze insanlar

    YanıtlaSil
  12. Bu kadar özel soruları sormak birtek bize özel galiba :) bir iki ay önce hayatım da işkdefa gördüğüm bi hanım bi tanıdığımızda konuşurken çocuğun var mı diye sordu hayır cevabını alınca aaa ne bekliyorsunuz hadi dedi durdum kayınvalideme baktım oda şaşırdı ve izin bekliyordum sizden sağolun hemen yapacamdedim artık

    YanıtlaSil
  13. su anda çok duyduğum sorular bunlar
    bazen duymazdan geliyorum
    bazende zaten kiloluyum büyümem normaldir deyip gülüp geçiyorum.
    bazende sende hamile olacaksın yada senide gördük diyorum :)
    eğer hamilelikte gülüp geçmeyi bilmezsen kafana takarsan vay senin haline
    çünkü hamilelikte gerçekten hassas olabiliyoruz
    normal yapı olarak kiloluyum ama
    oğlum doğduğunda 8 kilo almıştım sadece
    şimdide 6 buçuk aylık hamileyim ama benim kilom sabit bebeğim kilo alıyor
    inşallah çok kilo almadan da biter bu hamileliğim.

    benimse o sorulan sorular değilde onca şey içinde tek kızdığım konu toplu taşıma araçlarında başıma gelenler oluyor
    örneğin
    1- evime giden otobüse ilk duraktan biniyorumki oturabileyim diye çünkü gördükleri gözünün içine baktıkları halde yer vermiyorlar birde üstüne üstük banamı hamile lafını duyuyorum
    daha şu ana kadar şükür kimseden yer istemedim
    2- hamile olduğumu göre göre kalkta yer denmesi sinir bozucu oluyor. geçen gün kızdım birine sizler gezmeden geliyorsunuz değilmi dedim evet dediler. bense bu halimde çalıştım geliyorum gün boyu yorulmuşum zaten bide onca oturan genç erkek varken gelip halimi göre göre yer ver demeniz doğrumu diyorum.aman ayakta duramayacak kadar değilsin diyebiliyorlar.
    3- dolmuşlarda hep ayakta kalıyorum tesadüfi yer veren oluyo bazen ondada eğer yanına oturacağım kişinin tanıdığı varsa ona yer verilmedi diye kızanla bile karşılaştım

    neyse fazla baş ağrıtmayım
    iyi günler diliyorum

    YanıtlaSil
  14. agzina saglik, millet olarak cok merakliyiz ama hamileyken insan cok hassas oluyor. sana ne gercekten benim hamileligimin benim vucuduma yaptigi degisimlerden. cok ama cok rahatsiz edici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elalemin ağzı torba değil ki demiş atalarımız...

      Sil
  15. Yaa hakikaten hep maruz kaldık bu sorulara çok gıcık olurdum.:)) hele kilo almışsın denilince bazen "ee galiba biraz hamileyim" diye cevap verirdim.;))

    YanıtlaSil
  16. Birde doğumdan sonra bebek hala içerde galiba diyeni duymuştum.O derece ilginç bir milletiz biz :))

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..