13 Ağustos 2013 Salı

Bartın Düğünü ve Köçekleri

Bayramda Bartın'da olunca bir de düğüne katıldım. Badem zaten geçen kışı Düğün TV izleyerek geçirmiş, oyun havalarına, kına gecelerine, gelin ve damat dansına aşina bir çocuk. Düğüne gideceğiz diye çok mutlu oldu. Gelinlik aradı ama henüz gelinliği yok... Kabarık uzun bir elbise ile ikna ettik onu. Converse ile tam bir çılgın gelin oldu.


Bartın'da düğünler eskiden 8 gün sürermiş. Ama zamanla ekonomik şartlar, hayat şartları derken normale dönmüş. Adetleri olan bir yöre yine de. Düğünlerde silah kullanılmaz. Davul zurna ile köçek oyunları olur. Köçekler kadın kıyafeti giymiş erkek dansçılardır. Özellikle Batı Karadeniz bölgesinde düğünlerde mutlaka köçekler dans eder. 
Daha önce izlediniz mi bilmiyorum ama ben biraz kaydettim. İzlemekten çok hoşlanmadığımı söylemek zorundayım.
İzlemek isterseniz eğer;



3 yorum:

  1. çocukların saf masum haline bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. bende bir kac sene önce Almanya'da katildigim bir dügünde köceklere denk gelmistim. Yöre farkindan midir bilmem ama cok garipsemistim. Bence adamlara yakismiyor. :/

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..