12 Mart 2015 Perşembe

neden beğenmiyoruz?

Uzun zamandır aklımda olan bir konu bu: Birbirimizi beğenmiyoruz!

Nereye gitsem nereye baksam herkes bir şeyleri beğenmediğinden şikayet ediyor. Bugün sosyal medya beğenilerinden bahsedeceğim.
Geçenlerde facebook arkadaşım Banu 
''size de günaydın facebook jandarmaları, oradasınız varlığınızı hissettiriyorsunuz ama ne bir şeyi beğeniyor ne de yorum yapıyorsunuz'' 
dediğinde Banu'ya yerden göğe kadar hak verdim. 
Örneğin; 
instagram hesabınızda iki bin takipçiniz var diyelim. Fotoğraflarınızın beğeni sayısı ne kadar olmalı? 
Evet biraz uçtunuz olması gerekeni değil de olanı konuşacak olursak ortalama 50 beğeni kadar. 
Basit bir matematik ile doğru orantı kullanarak 2000 kişiden 50 beğeni geliyorsa 100 kişiden kaç beğeni gelir dediğimizde sonuç: %2,5 

Peki geride kalan %97,5 nerede?
%,97,5 bölümün bir kısmı hesabı açtı ama unuttu şifresini giremiyor, telefonu bozuldu instagramda yok gibi bahanelerle fazla iyimser olarak %47,5 çıkarırsak geriye beğenmeyen, çift tıklamayan en az bir %50 kalıyor.


Bu insanların beğenmemesinde etkili çeşitli sebepler olabilir:
İçeriği beğenmemiştir.
Hesap sahibini beğenmiyordur.
Hesap sahibine sinir oluyordur.
''ay valla çok yoğundum görmedim'' diyordur.


Beğenmeyen %50 için ''beğeneni beğenirim, beğenmeyen kendi kaybeder'' diyenler de var.


Sayın %50 
bir gönderiyi, bir yazıyı beğenmek çift tıklama ile oluyor.
İncilerimiz dökülmüyor.
Üstelik bedava!



Bu %50 yi zor tutuyoruz şimdi 
Bol beğeniler, bol paylaşımlar olsun 

51 yorum:

  1. Çok samimi bir yazı olmuş.. Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. Hele birde takip ettigi halde herseye negatif ya da begenmedim diye soylenenlervar onpara da hastayim ben;-)
    bol begenili haset insanlardan uzak gunlerimiz olsun insallah;-)

    YanıtlaSil
  3. Bir süre önce arkadaşlarımızla konuştuğumuz konu bu, hatta yazmayı bile düşünmüştüm etraflıca. Aslında ciddi anlamda tartışma gerektiren bir konu. Oldukça iyimser bakmışsın ama istisnalar hariç çoğunluk gördüğü paylaşımı beğendiği halde beğeni yapmadan geçiyorsa art niyet vardır. Ben öyle düşünüyorum. Alam veremediğim bir çekememezlik, bir hazımsızlık. Mesela instagramda 7/24 online olup hiç bir beğeni yapmayanı bile biliyorum. Veya kaz gelecek yerden beğeniyi esirgemeyenleri. İyi bir paylaşım beğeniyi hak eder. Şahsım için söylüyorum sadece şunu yaparım; başarılı bulup beğendiğim insanı takip ediyorsam paylaşımlarını beğeniyorsam ve o benimle hiç bir etkileşime girmiyorsa düşünürüm, kendinden ve paylaşımlarından emin bir olarak. Ve kendimi frenlerim; ego doyurmayı severim ama bir noktaya kadar:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı senin gibi düşünüyorum Nihal o nedenle artık kendimi frenliyorum biraz bu beğeni konusunda yoksa ne olacak zaten takip etmek istediğim kişiyi takip ediyorum like tuşuna basmak yormaz beni ama işte o 7/24 kısmı üzüyor beni biraz.. Elifcim hepimize tercüman olmuşsun canım :-))

      Sil
  4. Daha sana geçen gün bahsettigim şey. Bir tık zor geliyor insanlara.Guzel bi paylaşım olmuş

    YanıtlaSil
  5. Vallahi ben sinir olupta begeni yapmayanların takiptede olmalarını istemiyorum hem neyimize sinir oluyorlarki anlamıyorum
    bendede ınstagramda 22 k ızleyen var 100 begenı zor gelıyo facede hele kımseden tık yok uc kısı beskısı bazılarına bakıyorum bugun cay kayfım dıye bır durm belırtıyor altında 100 tane yorum nedıyelım Allah daha cok versın ama kımseyle alıp vermedıgımız yok herkesı Allah ıcın sevıyorum bır suru emek verıyorum uc kısı beskısı nolur yanı elımızmı agrırı..
    ohh bende ne ıcımı doktum ama

    YanıtlaSil
  6. Katılmamak elde değil.. Her şeyin hazırına alıştık ya, acaba beğen butonuna da başkası mı basması gerekiyor :D Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. beğenmek bedava ;)

    YanıtlaSil
  8. güzel ve doğru bir yazı olmuş..saatlerce aşşağı yukarı sayfalarda geziyorlar ama begenmeyi bir tıklamaya üşeniyorlar...nereye gidiyor bu dünya buna üşeniyorsak ne olacak halimiz demeden geçemiyorum..

    YanıtlaSil
  9. Yazdıklarınızda haklısınız belki ama ne yalan söyleyeyim ben like yaptıkca başkaları bana yapmıyorsa ben de bir süre sonra like yapmayı da izlediklerime yorum bırakmayı da bıraktım.

    YanıtlaSil
  10. nasıl da güzel bir tespit :)))
    Ama ben en çok %50 yi tutamamaya güldüm :))

    YanıtlaSil
  11. hic bir seyi begenmeyenler hastalik vb gibi durumlarda yorum yapmayanlar oyun istegi sayfa begenisi gondermeyi cok iyi biliyorlar.Birde tartistnz az bi gerginlik oldu senin hic bir seyini begenmiyor seninle fikir uyusmazligimiz oldu ama , bu senin boregini el emegini begenmeme engel degil egolarim ve kiskancligim olmadigi icin ben begenirim

    YanıtlaSil
  12. Son gunlerin en begendigim lafi "like a like ile cevap" vermekten nedense kaciyoruz. Begenimizi gostermekten kaciyoruz. Bunun altinda herhalde cekememezlik yatiyor. Belki de kotu seyleri yerip, iyi seyleri takdir etme konusunda egitilmemisizdir.

    YanıtlaSil
  13. Emek verilen işlere fikirlere herzaman daha çok değer verilmeli. Ama yanlızca dolaşan insanlar çok fazla.

    YanıtlaSil
  14. Güzel bir yazı olmuş. Ellerine sağlık. Aslında ben art niyetli, özellikle beğenmeme durumu olduğunu (Olacağını) düşünmeyenlerdenim. Sanırım sosyal medyada bu kadar kötü niyetin varlığını kabul edemiyorum. Mutlaka gözden kaçıyordur. Hızla güncellenen her paylaşımı ben kendi adıma farkedemiyorum zaman zaman ve göremediğim için o an takipte olduğum kişilerin paylaştığını beğenemiyorum ama takipte olduğum herkesi seviyorum :)

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir tespit canım ve bende her zaman aynı şekilde düşünüyorum.
    Çok yorum ve beğeni yaptığım için yorum alan biri olarak yapılan güzel işlerin,paylaşımların verilen emeğin hak ettiğini bulması ve takdir edilmesi açısından destek esirgenmemeli diye düşünüyorum.
    Ayrıca beğenmediği bir site blog yada ınstagram hesabının neden takip edildiğini de anlayamayanlardanım. Elbetteki hepimizin her an elinin altında telefon yada pc ile dolaşmadığımız ve rutin giden bir hayatımız ve sorumluluklarımız gereği herkese aynı ilgiyi göstermiyor olabiliriz ama en azından fırsat buldukça destek olmak kadar güzel bir davranış yoktur heralde diye düşünüyorum açıkçası.
    Sevgiler tatlım görüşün ,paylaşım ve İstatistiğin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Emeğin hakkını vermek kadar doğal güzel bir şey olabilir mi... Sadece sosyal medyada da değil günlük hayatta da insanlar iki güzel sözü esirger birbirinden.

    YanıtlaSil
  17. Güzel bir yazı olmuş :) İnsanlar sanırım bir birlerinin başarılarını kıskanıyorlar bende çok yoğun yaşıyorum çünkü bu durumu :) Aklıma gaffurun '' yoksa sen beni beyenmisen'' cümlesi geldi.Denk geldikçe hepinize ugramaya beğenmeye çalışıyorum arkadaşlar.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Canım % 5o zor tutulanların içinde değilim aslada olmam olmayacağım bu nedenlede burdayım.Tüm düşüncelerini fikirlerini destekliyorum.Bence beğen bir medeniyet işidir.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Hahah (: takip edeni takip ederimciler var birde.. Sosyal mecralar gün geçtikçe artıyor. Bir sosyal medya yorgunluğu var insanlarda sanırım..

    YanıtlaSil
  20. Ben beğenen yüzdedeyim vallahi

    YanıtlaSil
  21. Bir tık bile zor gelirken yorum konusunu düşünmek bile ıstemiyorum.Güzel bir konuya değinmişsin arkadaşım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Artık ben çok beğeniler vs. bakmıyorum eskiden ben takardım yeterince iyi olmadığım için diye düşünürdüm evet yeterince iyi olmayabilirim, ama emek beğeniyi hak eder derdim ki ... artık bu anlamda baktığım tek şey bloğuma gelen arama motorlarından gelen sayı bu sayı beni tatmin ediyor emeğimin de karşılığını alıyorum, günde 20.000 tekil sayfa ziyareti için çok ama çok minnet duyuyorum çoğul sayfa ziyareti ise 45.000 - 50.000 değişiyor , aslında bu 100.000 beğeniye değer, belki de duruma böyle bakmak gerek ne dersin ?

    YanıtlaSil
  23. anlamlı ve güzel bir yazı kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  24. Size katılıyorum..Özellikle instagramda elimden geldiğince like yapmaya çalışıyorum...

    YanıtlaSil
  25. çok haklısın cnm çok dogru konuya degındın laf olsun diye giren çok ve bence emege saygı gerekiyor bende genelde like yapmaya çalışyorum ama like yaptıklarımdan ne yazıkki geri dönüşüm çok nadir oluyor . like para ile degıl bedava olduğu halde ve hala esirgeniyorsa Sosyal Medya yı o kişilerin hiç kullanmaması gerekiyor Birde paralı olsaydı kim bilir nasıl olucaktı düşünmek bile istemiyorum
    Kısaca İnsanlarımız teknoloji konusunda biraz kendilerini geliştirmeli VE EMEGE SAYGI diye düşünüyorum :)
    www.lezzettramvayi.com
    Sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  26. Emek verilmiş her şey beğeniyi hak eder diye düşünüyorum,beğeni butonunu sık kullananlardanım.

    YanıtlaSil
  27. Çok doğru.. 50.000 üzerin de takipçi sayım var fakat beğeni ye bakılırsa.. beni aslın da çok da beğenmiyorlar.. umrum da mı? yoo :)

    YanıtlaSil
  28. "Bir arkadaşa bakmaya geldim,birazdan gideceğim " edasıyla takip ediyorlarsa :) Aynı mantıkla bloğa gelen ziyaretçi sayısıyla yorumları oranlarsak yine aynı durum söz konusu oluyor.

    YanıtlaSil
  29. İçimdekilere tercüman olmuşsunuz. Aslında çoğu kişi de kıskançlıktan yani aman benden iyi olmasın diye beğenmiyor bana göre.

    YanıtlaSil
  30. Gerçekten doğru tespitleriniz ancak insanları istatiksel olarak anlamak zor .Örneğin isim vermeyeceğim ama çok tanınan bir blogger ablamız sürekli beğeni yorum istiyor ve hep bana rabbena tarzında o tabiki sadece bir örnek onun gibi onlarcası var .Acaba ego yüksekliğimi onları bu hale getiren....Yoksa yoksa ....yazmak istemiyorum sonrasını onlar zaten kendilerini bilirler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size katılıyorum lezzet adası. benimde tanıdığım çömez ken devamlı yazan sohbet eden sevoş sevoş diyen haftada 2-3 kez tel açan kişi şimdi yazdığım yorumlara lütfederse layk yapıyor. olsun diyorum allah büyük yarına bırakıor ama yanına bırakmıyor. 8 senedir facedeyim kimler geldi kimler geçti. onunda rüzgarı sinecek

      Sil
  31. haklısınız.. bir tıkla inciler dökülmez..
    :))

    YanıtlaSil
  32. Çok güzel ifade etmişsin Elif'çim.Bir beğenmezuk kesimi var,anlam veremesemde kabul.Ancak bir de tanışmış bile olduklarımı fark ediyorum ki kesinlikle altında kıskançlık,ego vb nedenler yattığını düşünüyorum.Görmezden geleni gönderiyorum gidiyor artık.Daha söylenecek çok şey var belki ama onları da bir kahve içerken konuşuruz artık :)))

    YanıtlaSil
  33. Sanırım ego ile alakalı bir durum bu; maalesef egoları tavan yapmış bir sürü insan var bu ülkede ve başkalarına beğeni yapmak zorlarına gidiyor. Bir çok pastacı arkadaşımla bir çok grupta paylaşım yapıyorum özellikle yurt dışı gruplarından daha çok beğeni geliyor...Bir çok arkadaşımın sayfasını beğendim ve paylaşım yaptıklarında özellikle gidip yorum yapıyorum beğendiğim gönderilerine ama geri dönüşü ne size diye sorarsanız neredeyse sıfır... Bencil bir toplum olduk özellikle sosyal medya konusunda...

    YanıtlaSil
  34. güzel bir konuya dikkat çekmişsiniz elinize sağlık

    YanıtlaSil
  35. İyi yapmış içini dökmüşsün.. Benim inst.hesabım yok. demek olsa takardım bunu.. çünkü bloğumun güya 212 takipçisi var. Ama yorum bir yazdığıma 5-10 bile olmuyor :(( yorum yazılınca yalan değil mutlu oluyorm naapiyim.. ama seni okuyunca görüyorum da insanlar bir tık bile yapmazken yorum yazmalarını beklemek :) yanlış..
    bu belki hız çağından yetşime derdinden belki de kötü niyetten ..tabi bunu bilmek emin olmak çok güç..
    ben kendi adıma elimden geldiğince okuduğuma beğendiğime geri besleme yapmaya çabalıyorum..
    mutlu cuma diliyorum..

    YanıtlaSil
  36. Başkalarının yaptığı güzel şeylerden rahatsız olan hastalıklı bir bakış açısının eseridir büyük bir bölümü bence.Ama günlük koşturmaca içinde vakit bulamayanlar da var tabii.Haklısınız emek verdiğimiz yazıların, her şeyin görmemezlikten gelinmesi kötü bir şey.

    YanıtlaSil
  37. güzel samimi bir yazı ellerinize,yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  38. Beğenmeme hastalığı var kiminde, beğenipte taklit edip ben yaptım çabası olanlar var. İnsanlar birbirlerinin yükselmesini istemiyor gözlemlediğim kadrıyla.

    YanıtlaSil
  39. ha ha ha süper yazmışsın çok güldüm ama çok ta hak verdim:)

    YanıtlaSil
  40. %50 esprisini yapayım diyordum, patlatmışsın sonunda! Ellerine sağlık güzel anne!

    YanıtlaSil
  41. çok güzel yazmışsın cnm o %50 yi ben de merak ediyorum neredeler:DD

    YanıtlaSil
  42. Yazıya bayıldım resmen :D Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  43. Çok doğru olmuş 👍

    YanıtlaSil
  44. gerçekten çok önemli bir noktaya değinmişsin bu işi yapıyorsak destek te olmalıyız

    YanıtlaSil
  45. benim ki yüze 70 heyt beeee :) var biraz bende ne yalan söyleyim aşıcam aşıcam

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..