9 Mart 2015 Pazartesi

evde filtre kahve

Evde kahve makinesine ihtiyaç duymadan filtre kahve hazırlamak çok kolay. French Press ile kolayca lezzetli filtre kahve hazırlayabilirsiniz. 

filtre kahve - French Press - kahve hazırlama - filtre kahve nasıl yapılır
Hemen her kahve dükkanında kolayca bulabileceğiniz 
French Press kahve yapıcı ve filtre kahve almanız yeterli. 
  • Önce kaynamış ve kısa süre bekletilmiş sıcak suyu hazırlıyoruz. Ben musluk suyu kullanmıyorum içecek hazırlarken, size de tavsiye ederim. 
  • Bir ölçek filtre kahveyi French Presse ekleyelim. Eğer ölçek yoksa bir çorba kaşığı yeterli olacaktır. 
  • Üzerine kaynamış bekletilmiş suyu ekliyor, uzun bir kaşıkla biraz karıştıralım. Kapağı kapatıp dinlenmeye bırakalım. 
  • 3-4 dakika sonra kahvemiz hazır olacak. French pressteki kapağı yavaşça aşağı indirelim, hızlı bastırınca kahve fışkırabilir, dikkat. 

Fincanımıza kahvemizi koyup isteğe göre süt ve şeker ekleyebiliriz. 
filtre kahve - evde filtre kahve - kahve sunumu - kahve nasıl yapılır - French Press ile kahve


Benim tercihim sade kahve. Şeker ve süt eklemiyorum. 

Hazırladığımız kahveyi en fazla 15 dakikada tüketmeli, 10 dakikadan sonra tadı acılaşmaya başlıyor. Bu nedenle sadece içeceğiniz kadar hazırlamanız yeterli. 
Afiyet olsun :)






13 yorum:

  1. French press yesilcay ya da bitki caylarin da kullaniyordum genel deama filtre kahvede de deneyecegim en kisa zaman da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bitki çayı demlemek de böylece çok pratik

      Sil
  2. Benim filtre kahve makinem var.. Çeşit çeşit kahveler hazırlayıp, arkadaşlarıma ikram etmeyi çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ancak işyerinde makine olmadığı için ben de french press kullanıyorum :)

      Sil
    2. evet her yerde makine bulunmuyor.

      Sil
  3. Thanks for your lovely Comment on my blog. The Coffee Filter Looks Amazing!
    Would you like to follow each other on GFC ??
    www.indianbeautytouch.com

    YanıtlaSil
  4. Ben tam bir kahve tiryakisiyim.Filtre kahve harika görünüyor.Sanki kokusu buraya kadar geldi.:)

    YanıtlaSil
  5. Kahve benim vazgeçilmezlerim arasında yer alıyor. Arkadaşlarla paylaşınca keyfi apayrı tabi ki :)

    YanıtlaSil
  6. Filtre kahve sever biri olaraktan deneyeceğim :)

    http://griipalyaco.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Hatta en iyisi yanına bir de kahve değirmeni alıp yalnızca içeceğimiz zaman kahve öğütmek. Kahve öğütüldükten üç gün sonra bayatlamaya başlıyor.
    Sevgiler..:)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..