20 Mart 2015 Cuma

Adıyaman Kahvesini denediniz mi?

Gerçek bir kahve sever olduğumu söyleyebilirim. Çay mı kahve mi diye sorsanız kahve derim! En çok da Türk kahvesini severim. 

Adıyaman kahvesini ise ilk defa denedim. Yumuşak içimi ve pek çok faydası ile lezzetini beğendim. Açıkçası böyle bir çeşit olduğundan haberim yoktu. adiyamankahvesi com sayesinde öğrendim. 
Adıyaman Kahvesi özel bir karışımdan oluşuyormuş. Bunlar: Türk kahvesi, menegiç kahvesi, krema, keçiboynuzu, çikolata, sahlep ve damla sakızı
İçerisinde bulunan krema ve sahlep sayesinde yumuşak bir içimi var. 
Kervansaray kahve - menengiç kahve - türk kahvesi

Adıyaman kahvesine Kervansaray kahvesi de deniliyormuş. 
Faydaları ise:
Mideyi rahatlatması
Kolesterolü düzenlemesi
Antioksidan özelliği
Nefes darlığını önlemesi 

Süt ile pişirenler de var, ben de süt ile Adıyaman kahvesini deneyeceğim.
Hazırlanışı:
Her bir fincan için bir yemek kaşığı Adıyaman kahvesi eklemeniz, tercihinize göre şeker ilavesi yapmanız yeterli. Türk kahvesi gibi yavaş yavaş pişirirseniz daha lezzetli oluyor. Rengi diğer kahvelere göre daha açık kahve tonlarında oluyor. 


















3 yorum:

  1. Doğrusu ben denedim ve sevmedim.. Sanırım Türk Kahvesi bağımlısıyım :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kahveyi bende sevemedim.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..