15 Ağustos 2013 Perşembe

Bademin küçük dostları

Çocukların gelişiminde hayvan sevgisinin rolü büyük, biliyorum. evimizde bir evcil hayvanımız yok ama Bademin bu sevgiden mahrum kalmasını istemiyorum. Zaten çocuklar yapıları gereği kendilerinden küçük varlıklara epey ilgililer. Nerede bir kedi, köpek görsek ilgimizi çekiyor. Apartmanımızda 2 kaplumbağa besleyen komşumuzla da bu sevgiyi tadıyoruz. Sosyal gelişim için önemi zaten uzmanlar tarafından da bir çok yerde bahsediliyor. 
Hayvan sevgisi biz yetişkinleri de daha sosyal, mutlu, neşeli kılıyor. Doğayı benimsemek, oyunlar oynamak iyi geliyor. 

Bayram seyahatimizde bol bol küçük dostlar edindik. En çok iletişimde olduğumuz Tarçın kedimiz (Bademin deyimiyle ÇARÇIN) ile fotoğraf almamışız... Biz de elimizde olanları anlatalım. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğümüz pek küçük bir dost olmasa da sadıklığıyla meşhurdur. Önce Liz ile kaynaştık. Liz oturduğunda Bademle aynı boyda olmasına rağmen Badem ondan hiç korkmadı. Bence çocuklar hayvanlardan korkmayı sonradan öğreniyorlar. Çevrenin yaklaşımı bu noktada yine çok önemli. Büyük beyaz şımarık ise Hector, sevilmeyi çok seviyor. Hemen yere uzanıp okşanmayı bekliyor. Çakıl diğerlerine göre daha küçüktü. Çakılın 3 tane küçük dostu zaten olduğundan iletişimde sorun yaşanmadı :)






Tavşanları ben de çok severim. Küçükken tavşan beslemiştim evimizde, Akdeniz seyahatimizde de bizimle gezmişti, ben 7 - 8 yaşlarımdaydım... 
Badem de tavşanlara havuç ve yaprak ikram etti.



İlginç bir dostumuz da bir ginepig olan Kıtır. Ginepig tavşan ve fare karışımı bir canlı. Upuzun tüyleri var. Oldukça sakin bir yapısı var. Kafesinin dışında çok hareketli değil. Uzun tüyleri sevilmeye değer.



Bademin hayvanlarla ilişkileri umarım hep güzel olur. Güzel yürekli, sevgi dolu bir kalbe sahip bir hayvan sever olmasını isterim.



bademlebuduk







13 yorum:

  1. çok tatlı :) hayvan sevgisi çok güzel bir şey

    YanıtlaSil
  2. Amin çok içten bir amin diyorum.. Hayvan sevgisi insan sevgisi kadar önemli bence. Hayvanları sevip merhamet gösteren insanları da sevebiliyor..
    Ne güzel bir yere gitmişsiniz kıskandım vallahi..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bartın, amasra ve çevresi :)
      hayvan sevgisi, doğa sevgisi, merhamet, şefkat hepsi iyi yürekle oluyor...

      Sil
  3. İnşallah ya, Allah herkesin içine versin o sevgiyi, merhameti...

    YanıtlaSil
  4. çok tatlı dostları varmış bademciğin

    YanıtlaSil
  5. canım bir gün seninle buluşup kızını ısırmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Canım hayvanlar konusunda sana katılıyorum..Çocuklar korkmuyor hayvanlardan..Ben korkuyorum ama kızım korkmuyor oradan anladım :)) Benim iletişimim çokta iyi değildir hayvanlarla ama inşAllah kızımın iyi olur :)

    YanıtlaSil
  7. Cocuklarin kücük yasta hayvan sevgisi beslemesi cok güzel bir olay. Zira zaman zaman hayvanlar insanlardan da sevecen :)

    YanıtlaSil
  8. hayvanlar arası hep iyi olacak gibi görünüyor ne güzel ne güzel sevgi dolu

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..