28 Eylül 2016 Çarşamba

bebeğimi nasıl giydirmeliyim

Bebek bakımıyla ilgili her an her dakika aklımızda sorular var. Yaz mevsiminden hızlıca sonbahar mevsimine geçmemiz ve havaların birden serinlemesiyle benim de bu aralar aklımdaki sorulardan bir tanesi: Bebeğimi nasıl giydirmeliyim?

blogger anne, iki çocuklu anne

Uzun kollu body zamanı geldi bile! Peki uzun kollu body üzerine uzun kollu giysiler giydirmeli mi? Yelek giydirmeli mi? Ayaklar, çoraplar, pantolonlar... 
Öncelikle annelik güdülerimize güvenmeliyiz. Bebeğinin ne hissettiğini en iyi annesi anlar. Emerken yada hareketliyken vücut ısısı artarken uyurken vücut ısısı düşecektir. Yaygın anlayışta el ve ayaklardan bebeğin sıcaklığı kontrol edilmesi olsa da uzmanlar karın, sırt ve enseden ısıyı değerlendirmemizi tavsiye ediyor.


Ortamın ısısı

Bebeğin ev içinde sıcaktan bunalmaması gerekiyor. Gündüz bebek için ideal oda ısısı 20 - 24 derece arasında olması tavsiye ediliyor. Gece ise gündüzden 1-2 derece serin olması öneriliyor. Tavsiyem bebeğinizin odasında bir termometre bulundurmanız olur. 


Kışın bebeğime ne giydirmeliyim?

Genel olarak annelere, giydiğinizden bir kat fazla giydirin bebeklerinize deniyor. Odayı çok sıcak tutmak yerine genelde bir kat fazla giysi yada bir battaniye ilave etmek daha iyi olur. Bebeğe vücudunu saran giysiler giydirmeye özen göstermeli. Vücudunu saran kıyafetler bebeğimizi çok daha iyi koruyacaktır.
Ben bebeğim için pamuklu ve çıtçıtlı badiler tercih ediyorum. Uykudan uyandığında penye yelek giydiriyorum. Dışarı çıkarken yanıma hem kıyafet hem de örtü olarak yedekler alıyorum ve şapka takıyorum. Artık 7 aylık olduğumuz için kapşonlu montlar favorimiz. Ayakkabı da giydiriyorum ama ayakkabılar ayağında uzun süre kalamıyor :) Fotoğrafta da gördüğünüz gibi kıpır kıpır :) 
blogger anneler, bebeğimi kışın nasıl giydirmeliyim, bebek bakımı


Anneler dikkat:
Bebeğinizi gereğinden çok giydirerek terlemesine sebep olmayın!!!

İnternet üzerinde gördüğüm ve annelere referans olacağını düşündüğüm bir görseli sizinle paylaşmak isterim:
Uyku tulumu kullanıyorsanız tam size göre! Eğer kullanmıyorsanız uyku tulumunu bebek battaniyesi olarak düşünebilirsiniz.
kışın bebeğimi nasıl giydirmeliyim

Bebeklerin oda ısısı ve kıyafetleri mevsime uygun olursa daha huzurlu olurlar. Ne üşüsün ne de terlesin... 
Siz bebeklerinizi giydirirken nelere dikkat ediyorsunuz? Hadi paylaşalım bütün anneler faydalansın.
Bebeklerimizle sağlıklı huzurlu günler dileklerimle...




8 yorum:

  1. önemli bilgiler gerçekten teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Yakında teyze kişisi olacağım için merakla okudum. Açıklayıcı bir yazı olmuş emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. benim doktorum bebeği kendin gibi giydir demişti sen terliyorsan bebek de terliyordur kat kat giydirme demişti gerçi ilk aylar yaza gelmişti cıbıl cıbıl gezmişti :-))

    YanıtlaSil
  4. Ben de "kendin gibi giydir" felsefesini benimseyenlerdenim. :)

    YanıtlaSil
  5. O ceketle pek şirin olmuş tam ısırmalık :)

    YanıtlaSil
  6. Allah bağışlasın pek tatlılar :) Blogunuzu takibe aldım bende beklerim.

    pelorina.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. ne kadar bilgilendirici bir yazı olmuş ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  8. Çok faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..