27 Haziran 2019 Perşembe

Günebakan Kahvaltı - Yöresel kahvaltılar

Kadıköy’de bir kahvaltı mekanı önerisiyle geldim, işte geldim, buradayım! Kadıköy Boğa heykelini biliyorsanız mekanı size kolayca tarif edebilirim; yani epey merkezi bir konumda. Günebakan kahvaltıya bir kez arkadaşlarımla gittik, bahardı, havalar tan ısınmamıştı. Bir de ailecek gittik, havalar buz gibiydi, soğuktu. Yazmak ancak kısmet oldu.


Yöresel kahvaltılar


Günebakan Kahvaltı çeşit çeşit yöresel kahvaltı menüleri olan bir mekan. Sizin sevdiğiniz bir yöresel kahvaltıyı seçmeniz gerekiyor. Mesela Doğu Anadolu kahvaltısında kavurmalı yumurta var. Karadeniz kahvaltısında muhlama var. Hem de çok başarılı bir mıhlama ya da kuymak siz ne derseniz o! Boyoz seçenekli kahvaltı sanırım İzmir-Ege kahvaltısı idi. Pişili kahvaltı da vardı ama acaba hangi yöre olarak geçiyordu hatırlayamadım. Çünkü pişi bizim oralarda, Kırşehir’de çığırtma denir biraz daha puf puf kabarık ve daha ince olur. Sanırım her yörede ismi farklı. Akdeniz kahvaltısında kızarmış hellim vardı, ben Kıbrıs’ta tatmıştım bu lezzeti. Mekanda vegan kahvaltı da var.

Günebakan’da dikkatimi çeken bir şey de patates kızartmanın ev yapımı olması, malum Bade pek sever patates kızartması ve dışarıda isek mutlaka sipariş veririz, evde pek yapmıyorum da, ev yapımı bildiğimiz doğranmış patatesler gelince pek sevindik.



Günebakan lezzetli kahvaltılıkları; reçelleri annelerinden, peynirleri mandıradan geliyormuş. Hepsi de lezzetli ve taze! Çok ilginç reçel çeşitleri var. Kabak reçeli ve acı biber reçeli aklımda kalanlar. Ev yapımı fırından sıcacık çıkan ekmekleri de unuttum sanmayın; sıcak ekmek içine tere yağı ve peynir sevmeyen var mıdır? Yöresel lezzetler mis gibi!

Yöresel kahvaltılar

Hem arkadaşlarla hem ailecek iki gidişimde de memnun ayrıldım. Hem kahvaltı lezzetli hem de mekan güzel. Özellikle bahçeli olması benim için bir avantaj. Şehir içinde saklı bir bahçe gibi. Kahvaltıdan sonra kahvemizi bahçede aldık, çocuklar da biraz yaprak toprak falan gördü bu sayede:) şaka bir yana hem yöresel hem özenli hem de bahçeli bence fırsat verilmesi gereken mekanlardan Günebakan Kahvaltı tavsiye ederim. İnstagram hesapları da @gunebakan_istanbul Olric detaylı keyifli paylaşımlar yapıyorlar!


1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin..