28 Haziran 2019 Cuma

öpücük hastalığına yakalandık

Gün geçmiyor ki yeni bir hastalık türesin! Yeni yeni hastalık isimleri duyuyoruz. Bunlardan bir tanesi de “öpücük hastalığı” Size bu hastalığı nasıl fark ettiğimizi, nasıl doktora gittiğimizi anlatacağım ki size de ışık olsun, belirtileri görürseniz geç kalmadan doktorunuza danışırsınız. Tabi umuyorum ki hiç ihtiyacınız olmaz.

Bade okulların kapanması ile halsizleşti. Genelde yorgun, bir şey yapmak istemiyor, keyifsiz. Göz çevresi şişti biraz. Ben önce düzensiz uyku saatleri nedeniyle böyle oldu diye düşündüm. Geç yatıyor, erken kalkıyor, bazen de geç saatlere kadar uyuyor... Daha sonra sesi kısıldı Bade’nin! Gün boyunca sık sık terleyip bir gece de ateşi 38 dereceyi gösterince hemen doktorumuza gittik. 

Doktorumuz idrar tahlili, kan tahlili ve boğaz kültürü istedi. Testleri hemen yaptırdık ve bize öpücük hastalığı olduğunu bunun bir boğaz enfeksiyonu olduğunu söyledi. Çatal kaşık bardak kullanımı ile ya da hava yoluyla geçebileceğini söyledi. Ben muhtemelen okuldan geçmiş olabilir diye düşündüm. Hastalığın kuluçka dönemi de 2-4 hafta imiş zaten! 

İlaçlarımızı hemen kullanmaya başladık. Bir hafta sonra da kontrolü var. Bu süre içinde bol dinlenme,  bol sıvı alımı önerdi. Fiziksel aktivitelerden uzak durmamız gerekiyor. Dalak büyümesi ve karına olası bir darbe hastalığı tehlikeli hale dönüştürebiliyormuş. Aman dikkat! 
Çocuklar hiç hasta olmasın diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..