23 Kasım 2020 Pazartesi

Kral Kaybederse kitap yorumum

Gülseren Budayıcıoğlu'ndan ilk kitap olan Madalyonun İçi bir önceki yazımda bahsetmiştim. Kitabı, anlatımı ve dili çok sevince hemen bir diğer Gülseren Budayıcıoğlu kitabı aldım elime: Kral Kaybederse 

Kitaplarımızı değiş tokuş yaptığım bir arkadaşım var. Ben Madalyonun İçi kitabını okurken o da Kral Kaybederse'yi büyük heyecanla okuyordu. Meraklanmadım desem yalan olur!

Kral Kaybederse kitap yorumu


Kral Kaybederse kitabı konusu:

Avına av olan bir avcının hikayesi... Öncelikle bu kitapta olanlar bir kurgu değil! Gerçek, yaşanmış bir hikaye... Kenan bey (ana karakter) zengin, güçlü, çapkın, daldan dala konan, bağlanamayan kral bir gün tahtından iniyor, indiriliyor mu desem... Sevgilisi Fadi ona öyle bir sürpriz yapıyor ki adamcağız neye uğradığını şaşırıyor. Bu noktadan sonra olaylar artık farklı ilerlemeye başlıyor. Şansı hep yaver giden, herkesin hayran olduğu Kral bambaşka bir insana dönüşüyor. Bu değişimi o fark edene kadar öyle uzun zaman geçiyor ki... 

Hayatının son dönemlerinde de olsa önce küçük sonra büyük büyük iyilik damlaları biriktiriyor. Ama bu nasıl oluyor anlatmam kusura bakmayın :)

Bir solukta okuyacağınız bu kitap mutlaka sizde derin izler bırakacak, inanıyorum. Ayrıca bu kitabın yazılması da Kral'ın vasiyeti imiş. Yani hayatını yazmasını istemiş Gülseren hanım'dan -ki zaten Gülseren hanım o sırada yazmaya başlamışmış  zaten...

Kitaptan bir cümle ekleyeceğim: ''Psikiyatri, insana kendini affettirme sanatıdır.'' 

Aynı Kenan bey gibi ben de Fadi ve Handan hanımın ahları mı tuttu acaba diye düşünürken Gülseren hanım kader motifinden bahsetmeye başlıyor. Acaba diyorum; 

Acaba ben kader motifimi değiştirebildim mi yoksa yaşamaya alışkın olduğum şeyleri yaşamak için kader motifimin izinden mi gittim???  

İnanın bu soruyu kitabı okurken kendime sordum defalarca! Henüz net karar verememiş olsam da kader motifimi değiştirmişim gibi geliyor bana (göz kırpma emojisi olsaydı eklerdim şuracığa)





1 yorum:

  1. Cok begendıgım bır kıtaptı 2 3 hafta once bıtırdım bende.Okurken oldukca dusunduren bır kıtap

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..