10 Ağustos 2017 Perşembe

İstanbul'a yakın tatil Doğa Tatil Köyü

Geçtiğimiz hafta eşimle ailemiz için mini bir tatil planı yapmaya karar verdik. İstanbul'a yakın ve çocukların rahat edebileceği yerleri düşünürken yıllar önce tesadüf eseri gittiğimiz Doğa Tatil Köyü Şile aklımıza geldi. Evliliğimizin ilk yıllarında bir cumartesi günü Şile'ye gitmiştik. Havası hoşumuza gidince kalalım dedik ve Doğa'yı bulduk. Bir gece konaklama ve bol bol doğa yürüyüşü yapmıştık. Çocuklu aileleri gördükçe ''çocuğumuz olunca hep beraber geliriz'' diye hayaller kurmuştuk. İşte yıllar sonra iki çocukla biz de Doğa Tatil Köyü'nde idik....

blogger anne

Bade'ye tatil yetmemiş olacak ki havuz, deniz istiyordu. Tatile gideceğimizi söylediğimizde havuzu duyunca çoook sevindi. Cumartesi sabahı kahvaltıdan sonra yola çıktık. Bir valiz ve bir de havuz çantası ile yaklaşık bir saat sonra Şile'de idik. Havuza ve restauranta yakın bir villa seçtik. B blokları havuza yakın oluyor. Bir de yamaç villaları var ki biz yıllar önce orada kalmıştık. 9 yıl öncesi gibi yine sessizlik, huzur ve sakinlik hakimdi mekana...
Gölet kenarındaki villaların üst katına eşyalarımızı bırakıp doğruca havuza geçtik. Bade hemen atladı suya tabi! Berke de geri kalır mı? O da attı kendini suya, tabi babası ve ben hep peşinde! Büyü bir havuzu var tesisin; iki adet de çocuk havuzu bulunuyor. Bir tanesi 90 cm diğeri 50 cm biz Berke için 50 cm tercih ettik. Mayo bezi ile havuzun yakışıklısı suda arabasıyla oynadı tüm öğleden sonra. Bade de çok sevdiği deniz kızı ile dalma ve yüzme yarışları yaptı. Çocuklar serinledi, su onları bir türlü yormadı :) Biz yorulduk :)
bebekle tatil

Oda+kahvaltı tercih yapabileceğiniz gibi kahvaltı ve akşam yemeği de tercih edebiliyorsunuz. Biz her iki öğünü de aldık. Çocuklarla macera aramayalım dedik. Akşam yemeğinden önce odamıza geçip duşlar alındı. Farklı bir mekan olunca Ali Berke'nin radarlar açıldı tabi ki. Oyuncaklarını bir o dolaba, bir çamaşır makinesine attı. Bu aralar kapak açma kapama heyecanı var da.... Odalarda çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, amerikan mutfak ve buzdolabı bulunuyor ancak anladığım kadarıyla çamaşır ve bulaşık makineleri kullanılmıyor. Yıllar önce devre mülk olarak yapılmış sonra tatil köyü sistemine geçmişler.
doğa tatil köyü şile
Akşam yemeğe geçerken gölet kenarında oynadı çocuklar, salıncaklarda sallandık, hatta hamak keyfi de yaptık. Açık büfe akşam yemeği gayet güzeldi. Büyük oteller gibi onlarca çeşit yoktu ama çeşitler lezzetli idi. Saat 21 itibariyle canlı müzik de başladı restuarantta. Biraz müzik dinleyip odamıza geçtik zira çocuklar artık yorulmuşlardı. Terasımıza gelen hafif nağmeleri dinleyerek biraz da biz dinlendik.
bebekli tatil, doğa tatil köyü

Sabah kahvaltısı da yine güzeldi. Çocuklar için bol bol mama sandalyesi vardı. Zaten genelde çoculu aileler tercih etmiş. Çocuklar sayesinde çok kişiyle tanıştık. Genelde yıllardır geldiklerini söylediler. Biz de 9 yıldır ilk kez geldiğimizi söyledik. Çocuklar olunca pek çok aile ile tanışıyor insan, güzel oluyor. İtiraf edeyim çocuklu ailelerle bir arada tatil yapmak bana daha iyi geliyor. Hem çocuklar kaynaşıyor hem de kendimi yalnız hissetmiyorum :))
İstanbul'a yakın tatil yerleri

Kahvaltıdan sonra yine biraz dolaştık doğayı. Anfi tiyatroya çıkardık çocukları. 9 yıl önce geldiğimizde burada canlı müzik vardı. Pamukkale travertenlerini bile yapmışlar tatil köyünün içinde! Çeşit çeşit ağaç ve bitki arasında gezinmek çok güzeldi. Sonra yine havuza gittik. Ancak pazar günü Berke havuza çok ilgi göstermedi, canı istemedi herhalde. Babasıyla havuzun yanındaki yeşilliklerde gölgede oynadılar.
doğa tatil köyü şile

Ah bir de tesisin çocuk parkı olsaydı süper olacaktı. Çocuklar için çok iyi olurdu. Tabi bu konuyu dile getirdim ben ve çok talep olduğunu, en kısa sürede yapılacağını söylediler. Aslında havuzun yakınında  bir park varmış ancak yenileneceği için kaldırılmış. Bence Doğa Tatil Köyü en az 2 çocuk parkını hak ediyor. Umarım tekrar gittiğimizde park da olur.

Tatil için kısa bir de video da hazırladım. Bize, çocuklarımıza anı kalsın diye. Siz de izlemek isterseniz linki aşağıya ekliyorum. Keyifli seyirler...

Çocuklarla doğa içinde, sessiz, sakin, huzurlu ve aile ortamında keyifli bir tatil oldu bizim için. Üstelik yol yorgunluğu da yaşamadık. İstanbul'a bu kadar yakın olup, tatil köyü keyfini yaşamak güzel oldu. Hayal ettiğimiz gibi çocuklarla da gittik Doğa Tatil Köyü'ne, çok şükür...