20 Temmuz 2017 Perşembe

Bade mi Defne mi

Bebeğinize isim düşünürken nelere öncelik verdiniz? Bebeğinizin ismini seçerken nelere dikkat ettiniz? Acaba bebeğiniz büyüdüğünde ismini beğenecek mi diye düşündünüz mü? İki isim mi, tek isim mi? 

Defne ismi, bebek isimleri, bebeğime isim seçeren

Benim de, eşimin de çocuklarımın da ikişer ismimiz var. Ben ailemin son çocuğuyum, iki ablam var. Onların tek ismi varken annem ve babam bana iki isim koymuşlar. İki isim sahibi olmak bana seçenek sundu, ben böyle bakıyorum bu duruma. Çocuklarımıza da ikişer isim koymayı tercih ettik eşim ile. 
Doğduğumdan beri bana Hande denmiş. Elif göbek adım olmuş. Bir iş görüşmesi mülakatında ''hangi isminizi kullanıyorsunuz, size nasıl hitap edelim'' dediklerinde hiç düşünmeden ''Elif ismini kullanıyorum, bana Elif diyebilirsiniz'' demiştim. O şirkette tam 12 yıl çalışacağımı bilmiyordum tabi ki... Bu bir dönüm noktası, Elif ismini kullanmak istiyorum diye düşündüm ve iyi de yapmışım. İş hayatıyla beraber tanıştığım herkese ''ben Elif'' dedim. Yoksa ailemin alışkanlığını değiştiremezdim. Hande ismimi de çok seviyorum. Siz de nasıl isterseniz öyle hitap edebilirsiniz.

Bade'nin de diğer adı Nuran. Rahmetli annemin ismi. Bade ise eşimin ve benim isimlerimizden birer hecenin birleşimi: BAhadır ve HanDE
Bade isminin anlamı hakkında da çok yazı var. Biz en çok kutsal aşk anlamını sevdik. Bebeğimize isim ararken düşündüklerimiz arasında Defne de vardı. Bade ismini o kadar çok sevdik ki Defne seçeneğini eledik kısa sürede. Peki nereden çıktı Bade'nin bu Defne hayranlığı???
Geçtiğimiz sene yayınlanan Kiralık Aşk dizisini severek izledik. Bade de dizideki Defne karakterine hayran, bayılarak izliyor. Keşke benim adımı Defne koysaydınız vs vs... Sonra ona anlattım Defne ismini de düşündüğümüzü ama Bade'yi daha çok sevdiğimizi. Parkta, tatilde tanıştığı çocuklara adının Defne olduğunu söylemek istedi, o da bunun gerçek olmadığını biliyor ama keyif alıyor. Hatta bilekliğine Defne yazdırdı! Defne Bade Nuran :))
Bu konuda ben de ona engel olmadım. Her iki ismi de çok seviyormuş, kullansın madem... Bakalım başka hangi isimlere takılacak daha???
bebek isimleri, iki isim mi tek isim mi


Siz ne dersiniz, Defne isminden hevesi geçecek mi? Bu arada ben iki isme sahip olmaktan oldukça memnunum, bu konuda siz ne düşünüyorsunuz merak ediyorum. Haydi bize yazın düşüncelerinizi...



8 yorum:

  1. Tam askine Kerem'e iki isim koyduğuma pişman olduğum için Umut tek isim koydum. Hatta Kerem in onayıyla Merti sildireceğiz :))))
    Ama Defne yakıştı kuzuya o da ekletebilir :))

    YanıtlaSil
  2. Ben de isterdim iki isim, seçenek güzel birşey

    YanıtlaSil
  3. Bizde eşim ve benim tek ismimiz var ve oğlumuza da tek isim koyduk. Kızıma isim koyarken ben Ada olsun istedim. Eşim tek Ada olmasın yanına bir isim daha koyalım dediğinde yanına çok sevdiğim Ahsen ismini ekledim ve Ahsen Ada oldu. Ada ise İpek ismini çok seviyor. Bade gibi bana ipek deyin diyor. Dün akşam ise evcilik oynarken bebeğinin adını Defne koydu. Eşimle göz göze geldik. Ne güzel bir isim neden aklımıza gelmedi acaba dedik. Gerçi o zamanlar Ada ismine sevdalıydım. Gerçi hala öyle de. Belki Defne Ada olurdu :) Nasıl mutlularsa öyle olsun prenseslerimiz.
    En kocaman sevgiler Elif'cim.

    YanıtlaSil
  4. benim küçük kızımın adı da Defne ,
    nedense bende eşimde hiç iki isim düşünmedik daha ileride iş hayatlarında belki sıkıntı duyabilirler diye düşündüm sanırım,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Tek isim her zaman iyidir.Özellikle resmi evraklarda, devlet dairelerinde form doldururken iki isim işkenceye döner. Bir de ismin son harfi başka bir ismi çağrıştırıyorsa sorun daha da büyüyor.Ben kendimi bildim bileli adımı hep büyük harflerle yazdım doldurmam gereken formlara.Zira "Gülter" yerine Gülten yazanı çok gördüm ve hep düzelttirdim.

    YanıtlaSil
  6. Oğlumun iki adı var pişman olup kızıma kısa ve öz ELA dedik Yağız çok mutsuz bir donem oda bana arda diceksiniz diye arızaya bağlamıştı neyse geçti şükür iki isime alıştı çocuk :) 2 isimli olmak en çok okul ve sınavlarda sorun yaratıyor ona da zamanla alışılıyor sanırım

    YanıtlaSil
  7. Ben tek isimliyim ama oğluma iki isim verdik Mehmet Mirsad. İki isimi avantaj olarak görenlerdenim ben de özellikle avukat ve doktorlarda çok havalı duruyor :))

    YanıtlaSil
  8. Çift isimli olarak ben de her ikisinden de memnunum. Ailede Esra, dışarda Gamze'yim :))

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..