14 Eylül 2017 Perşembe

yoğurt makinesi çok pratik

Evde yoğurt mayalıyor musunuz? Benim mayalama çalışmalarım kimi zaman sonuç veriyor, çoğu zaman da hüsran ile sonuçlanıyor. Aslında o kadar kolay ki bilenler için! Ben bir türlü tutturamıyorum. Artık çözümü buldum: Yoğurt makinesi kullanıyorum.

yoğurt makinesi

Çocuklar da biz de yoğurdu çok severiz. Yemeklerin yanında, ara öğün olarak ve çorbalarda sık sık kullanırım. Yurt dışı sitesinden banggood'dan yoğurt makinesi aldım. Kullanımı öyle kolay ki her denememde başarılı oluyorum artık. Banggood da hızlı kargo ve hizmet kalitesi ile benden tam puan aldı. Ürün sitede görüldüğü gibi geldi. Siz de linke tıklayarak inceleyebilirsiniz. 

Her defasında taze yoğurt tüketmek adına yoğurt makinesini de çok büyük almayı düşünmedim. 1 litre sütü alabilen makine bizim ev için ideal oldu. Tabi ki bir ev için zorunlu ihtiyaç değil ancak büyük kolaylık, çok pratik. İndirimleri de takip ederseniz çok uygun fiyatla alabilirsiniz. Ben linki yukarıya ekledim. 


Neden yoğurt makinesi kullanıyorum:


  • Sütü kaynatmam gerekmiyor.
  • Mayalama için ideal ısıyı belirlemem gerekmiyor. -ki ben o ısıyı tam tutturamıyorum zaten-
  • Mayanın da sıcak ya da soğuk olmasına gerek yok.
  • 9-10 saat makinede aldığında yoğurt hazır olacağını bildiğimden gün içinde kontrol etmeme gerek kalmıyor.
  • Isı eşit dağıldığı için maya dibe çökmüyor. 



yoğurt makinesinde yoğurt nasıl mayalanır




Yoğurt makinesinde yoğurt nasıl mayalanır:

Yoğurt kabına 1 litreye yakın sütü ekliyorum. Süt oda sıcaklığında olacak. Pastörize günlük süt kullanıyorum. Maya için hazır yoğurt kullanmıyorum. Komşumdan ev yoğurdu alıyorum. 2-3 kaşık yoğurt mayasını süt ile karıştırıyorum. Kapağını kapatıp fişe takıyorum. 9-10 saat sonra yoğurdumuz hazır! Yoğurdun kapağını açarak biraz beklettikten sonra buzdolabına alıyorum. Böylece yoğurt makinesinin pratikliğinden faydalanıyorum. 

Dilerseniz fırında da yoğurt mayalayabilirsiniz. Ben o yöntemi de denedim ama tutturamadım. Sizin özel yöntemleriniz varsa yorum yazarsanız sevinirim. 






3 yorum:

  1. Fırında yoğurt mayalıyorum, artık kaymak da tutuyor. Isısını parmağı batirarak kontrol ediyorum, her şeyi hızlı yapsam da otomatiklesti.Her defasında 5 lt sütten yapıyorum, dolaptan 1 gün üstü açık tutuyorum kıvamına buluyor. Yoğurt en sevdiğim yiyeceklerden, şimdi probiyotik yoğurt ve kefir de öğrenmek istiyorum. Kolay gelsin hepimize..

    YanıtlaSil
  2. Ben fırında mayalıyorum. İlk çıktığında biraz sulu gibi gözüksede bir gün buzdolabında bekletince taş gibi oluyor...

    YanıtlaSil
  3. en güzeli ev yapımı bu bakımdan hayatı kolaylaştıracak aletleri ayrıca seviyorum.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..