11 Ocak 2018 Perşembe

çarpım tablosunu öğrenirken

İkinci sınıftan bildiriyorum! Evet dersler yoğun bir şekilde devam ediyor. Bir de evde bizim gibi oyuncu bir minik daha varsa işiniz oldukça zor. Çarpım tablosu ve çarpma işlemi de ikinci sınıfın konularından, malum öğrenmek de sabır istiyor. Çarpım tablosu için bize destek olacak bir oyun fikri geldi öğretmenimizden. Hemen işe koyulduk.

çarpım tablosu

Çocukların çarpım tablosunu oyunla öğrenmesi biz velilerin de işine geliyor tabi. Hafta başında Bade'nin öğretmeni bir fotoğraf gönderdi ve annelere ödevini verdi. El işlerinde çok becerikli olmadığım için hemen panik yaptım, hazırlıklara başladım. Fotoğraftaki gibi bir çalışma istendi bizden.

Kırtasiyeden karton, mukavva ve yapıştırıcı almak üzere evden çıktım. Aklımda tabak üzerine yapmak vardı, kırtasiyeye danıştım. Mukavvayı kesmek karton kesmekten daha zor. Köpük tabaklar aldım. Tabakların büyüklüğünde kartonlar kestim. Kartonun ortasına çay bardağı ile daire çizdim. Etrafını da 10 eşit parçaya bölmeye çalıştım. Birkaç tane yaptıktan sonra 10 parçaya bölmekte ustalaştım. Ortadaki daire içine hangi çarpımı yapacaksak onu yazdım. Önce 2 ile başladım. Etrafına 1’den 10’a kadar sayıları yazdım ve orta daireye kadar kestim. Çerçeveleri belirginleştirmek için fosforlu kalem ile çizgilerin üstünden geçtim. Köpük tabağın arkasına kartonun orta kısmına yapıştırıcı sürerek taktım. Kırtasiye sıradan bir yapıştırıcı köpük tabağı tutmaz diye farklı bir ürün verdi. Kartonu tabağa yapıştırdıktan sonra çarpım sonuçlarını ilgili rakamın altına yazdım. Altılı çarpımlara kadar toplam 5 tabak hazırladım.
çarpım tablosunu öğrenirken


Bade, 2*3 sonucunu 2 tabağındaki 3 rakamını kaldırınca görebilecek. Okuldan geldiğinde tabakları gördüğünde çok mutlu oldu. Bol bol tekrar ile öğrenecekler. Dilerseniz videomuzu izleyebilirsiniz, aşağıda ekliyorum:




Biraz emek ve bol sabır ile çarpım tablosunu da öğreneceğiz inşallah... Sizin böyle eğlenceli öğrenme yöntemleriniz var mı? Paylaşalım ki daha çok kişi faydalansın.





4 yorum:

  1. İyi fikirmiş:) Benim kızımda youtube da şarkı haline getirilmiş çarpım tablosundan öğrendi.

    YanıtlaSil
  2. İş, size düşse de kızınız çarpım tablosunu öğrendiğinde büyük mutluluk... :) Dilerim matematiği de sever. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..