25 Aralık 2017 Pazartesi

Sebzeli Köfte

En sevdiğim sebzelerden bir tanesidir kabak. Kabak yemeği, kabak dolması çok severim. Hatta mücvere bayılırım. Bizim çocuklar ise kabaktan çok hoşlanmıyor. Ama ben onlara diğer sebzeler gibi kabağı da yedirmek için çareler üretiyorum. Geçenlerde sebzeli köfte yaptım. Bir güzel yediler.

ek gıdaya geçiş

Sebzeli köfte tarifim kendiliğinden ortaya çıktı. Çocuklara köfte hazırlayacakken buzdolabında gözüme ilişen sebzeleri de harca ekleyiverdim. 


Çocukların çok sevdiği sebzeli köfte tarifim:


  • Yarım kg kadar köftelik kıyma
  • 2 adet kabak
  • 1 adet havuç
  • 1 adet orta boy patates
  • Yumurta
  • Un
  • Tuz, baharat


Kabak, havuç ve patatesleri rendeleyerek suyunu süzdüm. Kıyma harcıma bir yumurta ve sebzelerimi ekledim. Biraz tam buğday unu ile de kıvamını sağladım. Biraz karabiber, tuz, kimyon ile harcımı hazırladım. Karışımı yoğurarak şekil verdim. Ben ortalığı toplayana kadar buzdolabında dinlenen köfteleri tepsiye dizdim. Yanına elma dilim patatesler de koyarak fırına attım. Köftelerin kalınlığına ve büyüklüğüne göre pişme süresini ayarlayabilirsiniz. 

Çocuklar fırından çıkan renkli köfteleri severek yediler. Hem belki böylece kabak lezzetine de alışırlar ne dersiniz? Sizin de böyle çocukların seveceği sebzeli tarifleriniz varsa paylaşır mısınız?




3 yorum:

  1. Sebze sevmeyen çocuklar için en güzeli sevdikleri yemek içine sevmediklerini hissettirmeden eklemek ellerine sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. ben de yapayım bunu güzelmiş..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..