9 Aralık 2017 Cumartesi

çamaşır suyu zararları

Uzun zamandır blogda mimlenmiyorum. Sevgili @annesirlari Gülderen'in sorusu üzerine çamaşır suyu hakkında ne düşündüğümü yazacağım. Eski günlerdeki gibi mimleri okumak da yazmak da çok keyifli olacak bence.  Çamaşır suyu ile epeydir mesafeliyiz, yani kullanmamaya çalışıyorum. Bir süre önce, çamaşır suyunun evde oluşturduğu tehlikenin farkına vardım.

blogger anne


Önceki yaz yine bir temizlik ve hijyen gününde banyoyu temizlerken bol bol çamaşır suyu kullanıp bir de onunla fayansları temizlerken soluyunca epey bir rahatsızlandım. Neyse ki çocuklar evde yoktu ve çok şükür ki ciddi bir sorun değildi benimki. Nefes almakta zorluk çektim, bir de üstüne öksürük! Biraz araştırdığımda içindeki asitlerin zararlarını, klorun etkilerini öğrenince çamaşır suyu kullanma alışkanlığını bırakmaya karar verdim. Evet alışkanlık diyorum çünkü annem de çamaşır suyu kullanırdı! Çamaşır suyu ile kaynatılan havlular, bulaşık makinesine eklenen kimyasallar derken biz temizlik konusunda epey zehirlenmişiz dedim. Üstüne üstlük sağlık kuruluşlarına da çamaşır suyu ve deterjan zehirlenmesi ile başvuran çok kişi olduğunu da okuyunca çamaşır suyu ile hijyen sağlamanın nasıl zararlı olduğunu anladım.. Çamaşır suyu içeriğindeki klor ve asitler sağlığımızı tehdit ediyor. Hele bir de kaynar su ile birleşip yoğun bir şekilde buharlaşırsa çok fena! Ki bu da sık yaptığım bir hata idi. İşte bunlar hep çamaşır suyunun zararları...

Kendimizi zehirlerken çocuklarımıza ve çevremize verdiğimiz zararı da düşünüyor muyuz? Kısa sürede pırıl pırıl olan lavabo ve tuvalet iyi hoş ama havada kalan toksik maddeleri solumak hijyen mi?   
Bir de çamaşır suyunun başka deterjanlar ile karıştırılması var ki çok fena! Hastanelerin acil bölümlerinde soluğu alanlar varmış. 
Geçen gün bir arkadaşımın bulaşık makinesini çalıştırırken içine konsantre çamaşır suyu boca ettiğini gördüm. Şok oldum. Sıcak su ile birleşen çamaşır suyu, bardaklar, tabaklar, tencereler... Bu resmen çamaşır suyu yemek gibi oluyor. Hemen arkadaşımı uyardım. Ama mikroplar kırılsın diye düşündüm dedi bana. Mikroplar gitsin diye kendimizi mi zehirleyeceğiz yahu!

Evlerde, ofislerde, kamuya açık alanlarda her yerde o kadar çok kullanılıyor ki... Bazen de istemsizce maruz kalıyoruz çamaşır suyuna. Ben yine de evimi çamaşır suyundan arındırdım, kullanmıyorum. Hijyen ise, temizlik ise kendimizi mi zehirleyeceğiz? Peki alternatifi yok mu acaba?  Ben yüzey temizliğinde sirke kullanıyorum son zamanlarda. Lavabolar için de bitkisel içerikli ürünler tercih ediyorum. 


Son olarak sizlere soruyorum: Çamaşır suyu kullanıyor musunuz? Ya da yerine ne kullanıyorsunuz? 






8 yorum:

  1. Eskisi kadar sık olmamakla birlikte hala ara ara kullanıyorum maalesef :(

    YanıtlaSil
  2. kullanıyorum ama aslında kullanmak istemiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. istemesemde kullanıyorum malesef :(

    YanıtlaSil
  4. Ya ben kullanıyorum ya �� Aslında zararlı ama işte alışkanlık

    YanıtlaSil
  5. Yerine bir sey kullanmiyorum maalesef :( ama cok da tercih etmiyorum, az miktarlarda..

    YanıtlaSil
  6. Çamaşır suyu kullanan biriyim ben ne yazık ki ve bunun yerine kullanacağım ürünleri elbette tercih ederim aslında, sirkeyi annemde kullanıyor :) bitkisel ürünler kullanmak en güzeli.

    YanıtlaSil
  7. Bende anneyim ve çamaşır suyundan uzak duruyorum. Çünkü çocuklarım illaki solunum yoluyla etkileniyor bu illet şeyden

    YanıtlaSil
  8. Harika yazı, kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..