6 Aralık 2017 Çarşamba

ödevler konusu // ikinci sınıf velisi olmak

Konumuz ödevler, ödevlerimiz! Okul hayatı başladığından beri hafta içi ve sonu ödev konusu ister istemez gündemimiz oluyor. Bade ile bir program oluşturduk ve uyguluyoruz. Arada bir program dışına çıkmak istiyor Bade. Sebebi de arkadaşlarının ödevleri akşam yaptıklarını söylemesi!



Hafta içi günlük program

Öğleden sonra 15:00 gibi geliyor Bade okuldan. Eve geldiğinde el yüz yıkama, üst değiştirme biraz sohbet muhabbet derken yemeğini hazırlıyoruz. Yemekten sonra da biraz dinlenme ve akşam olmadan ödevlere başlıyor. Ödevlerini bitirdiğinde ben kontrol ediyorum. Ayrıca çoğu zaman da geriye dönük tekrar yapıyoruz. Ona örnek birkaç soru hazırlıyorum. 

Sonra yine serbest zaman ve babasının gelmesiyle akşam yemeği yeniyor. Uyku saatine kadar yine serbest zaman. Bade de bu düzenden memnun olsa da bazen ödevlerini akşama bırakmak istiyor. Arkadaşları akşam ödev yaptıklarını söylüyormuş. Bizim için akşamları ödev yapmak biraz sıkıntı! Berke'nin tam hareketli ve zor saatleri çünkü! Bir iki defa Bade'nin durumu daha iyi değerlendirmesi için ödevi akşama bıraktık. Zorlandı! Ödev saatinden şikayet etmekten vazgeçti... 


İkinci sınıf velisi olarak ''ödevleri ne zaman yapıyorsunuz'' sorusunu instagram hesabımdan da sordum. Gelen yorumlarla çoğunlukla bizim gibi, akşamdan önce yapıldığını gördüm. Hatta gelir gelmez yapanlar da varmış! Linki buraya bırakıyorum, siz de yorumları okuyabilirsiniz. Siz ne zaman yapıyorsunuz ödevleri, nasıl bir düzeniniz var? Yorum olarak yazar mısınız?




2 yorum:

  1. ilkokuldayken kızımda okuldan gelip biraz dinlendikten sonra ödevlerini yapıyordu geceye sadece okuma saati kalıyordu....

    YanıtlaSil
  2. Biz dördüncü sınıfız. Kızım ödevlerine olan sorumluluğunu çok abartıyor. HEr zaman her şeyden önemlidir ödevleri. Birlikte yapmayı tercih ediyor, hemen imzalamamı istiyor. Haftasonları ona sormadan program yaptırmıyor. Ve bu durum bizi çok geriyor. Sürekli kavga konumuzdur ödev. Sorumluluğunu bilmesi güzel, ama bu kadar abartması da anormal.
    Okuldan geliyor, yemeğini falan yiyor. Sonra ödevine oturuyor. Yaptıkça bana telefondan yollayıp kontrol ettiriyor. Bunu ben istiyorum, çünkü akşama sarkınca beni bekleyen onca iş arasında ödevlere yetişemiyorum.
    Ödev konusunda beni yormuyor evet ama bu sistem beni delirtiyor. Ödev çocuklara mı velilere mi veriliyor belli değil.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..