13 Aralık 2017 Çarşamba

ayva tatlısı tarifim

Annemin eli lezzetli idi. Gerçi herkesin annesinin elinin lezzeti vardır ama benim annemin de mutfak becerisi herkes tarafından takdir edilirdi. En çok da biz aile bireyleri için büyük şans, öyle değil mi? Annemin kaymaklı kuru kayısısı, ayva tatlısı ve diğerleri tadı damağımızda kaldı. Aynı tat olmasa da ben de yapıyorum arada bir bu tatlılardan. Ayva tatlısı tarifimi sizinle paylaşıyorum. Tarifi annemden değil, benden.


blogger anne

Ayva Tatlısı


  • 3 adet orta boy ayva (çekirdeklerini de kullanacağız)
  • 10 - 12 çorba kaşığı şeker
  • çubuk tarçın (1 ya da 2 adet yeterli oluyor, zevkinize göre)
  • birkaç tane karanfil
  • limon
  • su
  • Tabi servis yaparken kullanmak üzere: Kaymak


Ayva Tatlısı Hazırlanışı

Ayvaları yıkayıp, soyup ortadan ikiye bölüp, içini de oyuyoruz. Ayvanın çekirdeklerini atmıyoruz, ayrı bir yerde bekletiyoruz. Soyulmuş ve oyulmuş ayvaları limonlu suya bırakıyoruz ki kararmasınlar. Sudan çıkan ayvaları tekrar yıkayıp çukur yerleri üstte kalacak şekilde bir tencereye diziyoruz. Ortalarına ikişer kaşık toz şeker döküyoruz. Üzerlerini geçmeyecek kadar su ekliyoruz. 

Şimdi gelelim püf noktalarına

Tencereye aşağıdaki malzemeleri eklersek hem şerbetin kıvamı hem de ayvaların rengi, lezzeti efsane oluyor, benden söylemesi!

  • Ayvanın kabuklarından birkaç adet
  • Ayva çekirdeği
  • Çubuk tarçın
  • Karanfil


Genelde yarım saat gibi bir sürede pişiyor. Ben 20 dakikadan sonra ara ara kontrol ederek pişme süresini ayarlıyorum. Pişen ayvaları servis tabağına alıp soğuduktan sonra üzerine kaymak ekleyerek sunuyorum. Dövülmüş ceviz ile de süsleyebilirsiniz. Afiyetle...

püf noktaları ile ayva tatlısı


Ayvanın iyisi nasıl anlaşılır?
Ayvanın canlı sarı renklisi tercih edilmelidir. Bir de tabi ki kokusu olmalı. Ayvayı alırken koklamayı unutmayın... 


Kış mevsimi bitmeden yapmanızı tavsiye ederim. Önümüzde uzuuuun bir kış var. Yapıp yerken bizi anarsınız belki :)



5 yorum:

  1. ellerine sağlık, bende kışın muhakka 1-2 defa yaparım çok severim ayva tatlısını...

    YanıtlaSil
  2. geçenlerde ben de yaptım ama bu kadar kırmızı olmadı ayva kabuğu hariç hepsini de koydum halbuki neyse bir daha yapayım bakayım nasıl olacak .-))

    YanıtlaSil
  3. ellerinize saglık cnmm :) tam zamanı

    YanıtlaSil
  4. ayva tatlısı çooook seviyorum özellikle kaymaklı en kısa sürede yapmalıyım :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bende yeni yapmaya basladım efsane oluyor. 🙈😍

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..