7 Ekim 2019 Pazartesi

avokado ve labne

Avokadolu kahvaltılarımı ne zaman paylaşsam bir dünya mesaj geliyor tarif isteyen... İnstagram hikayelerimden tarifi paylaşıyor olsam da blogda da bulunsun istedim ki her zaman ulaşılsın. Hem çok faydalı hem de çok lezzetli olduğu için öğünlerime sık sık ekliyorum.


Şimdi size favori avokadolu tariflerimden labneli avokadodan bahsedeceğim. O kadar basit bir tarif ki tarif değil de avokado hazırlamak mı demeli düşündüm biraz :) Biraz aşağıda adım adım resimlerle de anlatımı var.

avokadolu tarifler, diyet tarifler

*Avokado yeterli yumuşaklığa ulaştığında dikine, ortadan ikiye ayırıyoruz. (Dilerseniz yarısını kullanabilirsiniz. Ben tamamını tükettim valla)
Eğer yarısını bırakacaksanız bu çekirdekli taraf olmalı, streç filmle kaplayarak buzdolabına kaldırabilirsiniz.
*Bir kaşık yardımıyla kabuğundan ayırıp tabağa alıyorsunuz. Kolayca çatalla ezilmesi gerekiyor. Eğer ezilmiyorsa zaten avokado olgunlaşmamış oluyor.
Bu sırada avokado kabuklarını ziyan etmiyoruz, cildimize sürüyoruz! Avokado çok iyi bir nemlendirici! İçi dışı faydalı bir besin kaynağı daha ne olsun!!!
*Labne peyniri ekleyerek ezmeye devam ediyoruz. Ben biraz tuz da ekliyorum. Bu aşamada zeytin yağı ekleyenler de var ama avokado zaten yağlı ben tercih etmiyorum. Sarımsak, dövülmüş ceviz, pul biber de eklenebilir ama ben avokadonun orijinal tadını sevdiğim için bunları da eklemiyorum. Wasa ekmeğimin üzerine kalınca sürüyorum avokadolu sosumdan, üzerine de biraz çörek otu oh missssss

Wasa ekmek yerine her türlü ekmek hatta diyet bisküviler bile olabilir. Çörek otunu neden ekliyorum? Çünkü çörek otu her derde deva imiş...

Afiyetle yiyorum. Tavsiye ederim.

Avokado çekirdeğini de ziyan etmiyoruz. Onu da filizlendiriyoruz. Yoksa siz hala benim avokado fidanımı görmediniz mi?Bunu da başka bir yazı da anlatayım. 


avokadolu tarifler, diyet tarifler

Son olarak avokadonun faydalarından bahsedeyim kısaca:


  • Yüksel oranda lif içerir
  • İştahı keser
  • Antioksidan
  • D ve E vitamini içerir
  • Hafızayı güçlendirir
  • Omega 3 içerir




1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin..