5 Mart 2021 Cuma

Filtre kahve nereden alınır

Filtre kahveyi siz de benim gibi seviyorsanız bu yazı tam size göre diyebilirim. Yağ yakımına yardımcı olan, beyin fonksiyonlarını hızlandıran, enerji veren filtre kahveden ben vazgeçemiyorum. Bu yüzden en iyi, en lezzetli, en kaliteli filtre kahveyi alırken ince eleyip sık dokuyorum.


Bir arkadaşımın tavsiyesiyle denediğim LeeuwKoffie ise bu işte gerçekten uzman. Beymen mağazalarında ikramlarda da bu kahveler kullanılıyor biliyor muydunuz?

Filtre kahve nereden alınır

Depresyona girmeyi de önleyen filtre kahveyi alırken nelere dikkat edilmeli yazıyorum size:

Kahvenin ne zaman kavrulduğuna dikkat edilmeli.

Valfli pakette olması tercih sebebidir.

Kuru bir ortamda muhafaza edilmiş olmalı ve siz de saklarken buna dikkat etmelisiniz.

Kahveyi demleyeceğiniz aparata uygun şekilde öğütülmüş olmalı.

Ev tipi basit bir kahve öğütücü ile kahvenizi kendiniz tazecik öğütebilirsiniz. 


Gelelim kahve çeşitlerine:

Afrika Kahveleri - Kenya, Etiyopya, Tanzanya

Meyve tatları yoğundur. Bergamot aroması seviyorsanız tercih etmelisiniz. Bunlardan alacaksanız aromasının kaybolmaması için az kavrulmuş olmasına dikkat etmelisiniz.


Orta Amerika Kahveleri: Costa Rica, Guetemala, Meksika

Kakao, esmer şeker tatları yoğundur. Aromaları nedeniyle ünlü zincirlerde genelde bunlar tercih edilir.


Güney Amerika Kahveleri: Kolombiya, Brezilya, Peru

Türkiye'de en çok tercih edilen kahveler bunlardır. Türk kahvesi de genellikle Brezilya'dan gelen çekirdeklerden hazırlanmaktadır. Benim de favorim olan Kolombiya kahveleri ise yumuşak içimli, orta büyüklükte, kakao tatlarından oluşmaktadır. Düşük asidite oranı tercih sebebidir. 


Yine de bu özellikler doğrultusunda en az iki kahve deneyimleyerek sizin için en uygun olanını seçmenizi öneririm. Leeuwkoffie sitesindeki kampanyalara ve diğer kahve çeşitlerine bakmayı da ihmal etmeyin. 









3 yorum:

  1. Ordan denememiştim deneyeceğim severim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bir kahve tiryakisi olsam da hala bilmediğim kahve türleri varmış. Filtre kahve türlerini de sizden öğrenmiş olduk. Pratik bilgiler için teşekkürler. Kaleminize sağlık!

    YanıtlaSil
  3. güzelmiş teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..