8 Mart 2021 Pazartesi

Kettle ve çaydanlık temizliği

Size büyük ya mucizevi bir pratik temizlik önerisiyle gelmedim, gelemedim bugün de... Temizlik vs önerileri konusunda çok da başarılı olduğumu söyleyemem ama ne yapmamanız konusunda size bir uyarıda bulunabilirim. Dün çaydanlık ve kettle iç temizliği için öyle yanlış bir şey yaptım ki akıllara zarar!!!

Kettle ve çaydanlık temizliği


İnstagram keşfette karbonatla temizlik videoları izlemiştim. Sanırım aklımda yanlış kalmış olacak ki su ısıtıcımı yarıya kadar suyla doldurup yarım paket karbonat ile kaynattım. Çaydanlığı da aynı şekilde... Baktım bir farklılık yok, herhalde az karbonat koydum diyerek işlemi daha fazla karbonatla tekrarladım. Çaydanlıkta yine bir değişiklik olmadı. Karbonatlı su çaydanlığın içinde beklesin bari sabaha kadar diye bıraktım. 

Su ısıtıcıya da max seviyeye kadar suyla doldurup bir paket karbonatı boca ettim. Çaydanlıkta yeterli olmadıysa kettle'da da beklesin sabaha kadar bari diyerek biraz balkona çıktım. Yaklaşık 5 dakika sonra eşim ve çocuklar korkuyla mutfağa girdiler. Kettle'ın kapağı PAAAAT diye açılıp etrafa karbonatlı su saçılmış. Tezgah komple su, fayanslar dalga dalga, yerler beyaz beyaz halkalar ben ŞOK

Meğer kettle ve çaydanlık içindeki kireç temizliği için limon tuzu kullanılıyormuş. 

Daha önceleri Rossman marketlerden kettle temizleyici toz alıyor ve kolayca işlem yapıyordum. Onlar da epey zamanlanmış son zamanlarda, ekonomi yapayım derken su ısıtıcısından oluyordum. 

Bir de alışveriş merkezlerine pek gidemeyince alamadım malum...

Aman bundan sonra bana ders olsun, o sırada ben ya da birimiz mutfakta bulunuyor olabilirdik.

Karbonatla 

fırın temizliği,

yatak-baza temizliği,

çamaşır makinesinde yumuşatıcı amaçlı kullanımı,

tıkanmış lavabolarda kullanımı gibi pek çok temizlik yapılıyormuş. Aman bu patlama bana ders oldu, hiç birini de denemem. 

Ben su ısıtıcımı ne mi yaptım?

İyice kuruladıktan sonra balkona kurumaya bıraktım. Hani telefonlar suyla temas ettiğinde iyice kurumadan açmayın diyorlar ya o hesap tamamen kurusun, iki gün balkonda güneşte kalsın da öyle çalıştırdım. Yıllardır kullandığım çok memnun olduğum su ısıtıcımın akıbeti iyi oldu  çok şükür.

Birinci ağızdan duymadığım, tavsiye almadığım bir şeyi de yapmam bundan böyle. Size de tavsiye ederim.  Sizin de böyle deneyimleriniz varsa bizimle paylaşmak için yorum kısmına yazar mısınız?






1 yorum:

  1. Geçmiş olsun diyelim. Şükür kimseye birşey olmamış.
    Geçen lavaboya karbonat sirke döktüm tıkalı diye. Açmadı tabi. Bizimki fena tıkanmış.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..