23 Eylül 2021 Perşembe

Yağmur'un Gözyaşları

Daha dün gece taze taze bitmiş bir kitap ile buradayım. Bu defa ertelemek istemedim. Aslında hiç ertelemek istemiyorum ama hep bu işler güçler işte... Daha sırada bekleyen kitap yorumlarım sürüyle... Hiç bir tanesine haksızlık olmasın ama bu kitabı taze taze yorumlayacağım. 

Yağmur'un Gözyaşları bir Uğur Gökbulut kitabı. Kapak ve arka yazısını okuyarak almaya karar verdim, tahmin ettiğim gibi bir hikaye değildi açıkçası. Annesine hitaben 'toparlanırım anne, sen beni yine de iyi bil anne' gibi cümlelerden nedense kader ortağı bir anne kız hikayesi okuyacağımı sanmıştım. Ben Yağmur'un hikayesini okudum. Kitabın her yeni bölümünde 'hah şimdi annesi de benzer olayları yaşadığını anlatacak' diye bekledim durdum. Yağmur'un annesi çocuklarına öyle sevgi dolu, öyle fedakar ki onun da geçmişinden acılar var sanmıştım ama yokmuş. Ya da varsa da yazar bize anlatmadı :)

Yağmur'un Gözyaşları kitap yorumu


Yağmur sevdiğini bir trafik kazasında kaybediyor ve acısını içine atıyor. Hayattan koptuğu haftalar aylar ardından ailesi için yani maddi olarak değil ama onları daha fazla üzmemek adına avukatlık stajına başlıyor. Bundan sonra da hayata tutunmaya çalışıyor, karşısına farklı insanlar çıkıyor. Doğru seçimleri mi yapıyor bilemedim açıkçası?



Benim kitapla ilgili yorumlarımdan bahsetmeye çalışacağım.   

Bence yazar Yağmur'un duygularını yeterince verememiş, dışarıdan bakan komşu gibi olanları anlatmış gibi geldi bana. 

Karakterler arası konuşmalar günlük dilden çok çok uzak, orta okul Türkçe dersinde ders kitabımdan bir metin okuyor gibi hissettim. 

İyi karakterler hep çok iyi kötü ise hep çok kötü bence karakterler böyle keskin çizgilerle ayrılmamalıydı. 

Annesinin Yağmur'a öğütleri, birbirleriyle dertleşirken diyalogları hepsi bana çok yapay geldi.

Kitabın sonunda ortaya çıkan psikolog aslında kitapta daha çok yer edinmeyi hak ediyordu bence. Ne yaşadıkları, ne paylaştıklarını daha anlamadan Yağmur yine bir seçim yapmak zorunda kaldı. Ben bu seçimi nasıl yaptı onu bile tam anlayamadım.  

Bazı kitapları okurken yaşadığınızı hissedersiniz ya ben bu kitabı sadece okudum. 


Sabun köpüğü gibi ama sürükleyici epey acı içeren toplumsal mesajlarla dolu bir kitaptı okumaya değer mi? Evet okunur!  Okuduysanız fikirlerinizi merak ederim, yorumlara eklerseniz memnun olurum.  

1 yorum:

  1. Beni okudugum kitap alıp icine cekemiyorsa bitiremiyprum ya da cok zorlanıyorum..yorumun cok degerli.. teşekkür ederim 🌸

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..