22 Mart 2022 Salı

Alabaş faydası çok

Pazar alışverişi çok severim. Her hafta gider genelde aynı tezgahlardan alışverişi yaparım. Geçen hafta sebzelerimi aldığım tezgahta gördüm alabaş turp, pazarcı 'her zaman gelmiyor kaçırma abla' deyince alıverdim. Hemen internetten araştırdım, iyi ki almışım dedim. Size de bahsetmek istedim.

alabaş turp faydaları


Alabaş bir turp cinsi, hani derler ya 'turp gibi sağlıklı' turpların tüm çeşitleri ayrı faydalı olsa gerek. Atalarımız boşuna dememiştir. 

Alabaş Turp Faydaları;

  • Yüksek tansiyona bire bir
  • Kalp ve damar hastalıkları riskini azaltır
  • Yorgunluk, sinir, strese iyi gelir
  • Demir kaynağı
  • Şeker hastaları için şifa
  • Antioksidan
  • Lifli yapısı ile uzun süre tokluk sağladığından zayıflamaya da yardımcı imiş.
  • Bol C vitamini içerir
  • Yeni anneler için süt artırıcı


İşte böyle faydalı bir sebze ise biz de arada bir tüketelim.


Alabaş Turp Nasıl Yenir

Elma gibi soyarak dilimleyip tüketebilirsiniz. Ben üzerine biraz tuz ve bolca da limon sıktım çok güzel oldu. Yapraklarından sarma yapanlar da varmış ama o kadar soyulmuş turpu biz ne yapalım :)

Soyduktan sonra kızartılabiliyormuş, bilemedim... 

alabaş turp nasıl yenir


Biz memlekette Turpçular diye biliniriz. Turp sevmemizden ileri gelir yoksa başka bir sebebi mi var bilmem ama ben de bu ada layık olmak adına sık sık turp alır rendeler salatalara eklerim. Kronik rahatsızlığı olanların mutlaka doktoruna danışarak tüketmesi öneriliyor. 

Hepimize şifa olsun...







1 yorum:

  1. Alabaşı tanıyorum ama alma konusunda alışkanlığım pek yok. Faydaları hoşuma gitti. Görünce alırım artık. Bilgiler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..