17 Mart 2022 Perşembe

Pera Palas'ta Gece Yarısı / izlediniz mi?

Netflix dizilerini sevenler parmak kaldırsın! Ben severim. özellikle de mini dizileri. Pera Palas'ta Gece Yarısı da bir solukta izlediğim dizilerden bir tanesi oldu. Tabi bazı mantık hataları ve oyunculuk hakkında söyleyecek birkaç kelamım var.

Pera Palas'ta Gece yarısı yorum


Charles King'in Midnight at Pera Palace isimli kitabından uyarlanmış bu dizi. Kitabı okumadım ama merak ettim doğrusu. Böyle uyarlama dizisi, filmi olan kitapları okumayı severim. Kitaplar daha keyifli oluyor. 


Pera Palas 1895 yılında balo ile açılmış, saray dışında elektriğin verildiği, asansörlü, sıcak su akan havalı bir otelmiş. 

Mustafa Kemal Atatürk'ün sık sık konakladığı otelde onun için sonsuza kadar rezerve edilmiş bir de oda var. 

Agatha Christie Doğu Ekspresi Cinayeti romanını bu otelde 411 no'lu odada yazmış mesela... 


Herkes Hazal Kaya'nın oyunculuğu hakkında yorum yapıyor ama bence ilk bölümlerde şaşkınlığı senaryo gereği idi ve normaldi. Ancak bazen abartılı tepkiler ile doğallıktan uzaklaştığını düşündüm. Yapmacık olmuş bazı sahneler desem haksızlık eder miyim sizce? Yukarıdaki şaşkın Esra görselini Netflix instagram sayfasından alıp paylaştım. 

Dizideki Ahmet Abi ise hep gergin hep sinirli geldi bana nedense... Onun 1920 yılında doğmuş olması dizide kısa bir yerde geçti. Nasıl 2022 yılında hala daha 40 yaşlarında görünebiliyor anlamadım. Sanırım bu ikinci sezonda açığa çıkacak.

Otel ve sokaklar filmin her sahnesinde full kalabalık! Ben o kadar yoğun olduğunu düşünmüyorum sokakların, mekanların o devirde... Hatta gece yarısı, sabaha karşı bile hep öyleydi...

Esra'nın Garden Bar'da bir şarkı söyleyip aşağı inmesi bunlar da bana saçma geldi açıkçası. En azından bir porva sahnesi olsaydı :)  Diziye renk katmak için mi eklediler acaba? Garden Bar'da garson olarak da çalışabilirdi Halit'i sıkı takip etmek için. 

Acaba diyorum, Esra'nın İngiliz subaya söylediği şeyleri iptal etselerdi yani o geceye geri dönselerdi ve her şey aynen devam etseydi daha kolay olmaz mıydı :)


Ahmet abinin Esra zaman yolculuğuna çıktığında ''tanıdığın kimseyle etkileşime girme'' diye uyarmasının ardından Halit'i kurtarması ne kadar saçma idi. Düğüm Esra'da der susarım....


İkinci sezonda Esra'nın annesi kim çıkacak sizce? Leyla mı dersiniz?







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..