26 Nisan 2017 Çarşamba

İkinci çocuğun avantajları

Neredeyse her mecrada, her anne baba sohbetinde konuşulur ikinci çocuk konusu... Hatta bebek sahibi olduğunuz anda çevreniz sormaya başlar: ikinci çocuk ne zaman? Lohusa halinde iken bile bu soruyla karşılaşmış olabilirsiniz. Ben ikinci çocuğu düşünürken hep ilk çocuk ne yaşar, ne hisseder konularına takılmıştım. Şimdi bakıyorum da ikinci çocuk da avantajlar ve dezavantajlar ile geliyor dünyaya...

ikinci çocuk ne zaman

Neden tek çocuk mu, çok çocuk mu derseniz şöyle açıklayayım; tek çocuk hiç çocuk, iki çocuk çok çocuk imiş :) tecrübeyle sabit :)))
Size ikinci çocuk için cesaret vermek veya zorluklarından bahsetmek değil amacım asla! Sadece ikinci yada son çocuk olmanın avantajlarından bahsetmek istiyorum. İki çocuk annesi olmanın ve de ailenin son çocuğu olmamın tecrübesine dayanarak...


Küçük kardeş olmanın avantajlarını düşündünüz mü hiç? 


  • Bir dünya oyuncak dolu bir eve doğuyorsunuz bir kere... Ablanızın yada abinizin yıllardır büyük emeklerle aldırdığı, sakladığı belki de oynamaya kıyamadığı oyuncaklar evde hizmetinize amade!!!
  • Biraz büyüdüğünüzde ablanıza/abinize küçük kardeş olmanın avantajlarını kullanarak istediğinizi yaptırabilirsiniz.
  • Oyun arkadaşınız siz doğar doğmaz evde sizi bekliyordur. Hem de 7 gün/ 24 saat yanı başınızda bir oyun arkadaşı!
  • Ablanız/abiniz sayesinde daha minicik bir bebekken parka gidebilir hatta salıncakta sallanabilirsiniz. Açıkçası Bade'yi parka götürdüğüm, salıncakta salladığımda Berke'den daha büyük olduğunu söyleyebilirim. Berke oturmayı başardığında salıncakta sallanıyordu :) Erkenden eğlence tanışmak keyfi :)
  • Dolabınız önümüzdeki 3-5 yıl boyunca giyebileceğiniz kıyafetler ile doludur. Aileniz size istediğiniz kostümü rahatlıkla alabilir. Alışverişte zorunlu ihtiyaçlar zaten evinizde, keyfinize göre kıyafet alabilirsiniz :)
  • Ablanız/abiniz arada bir size kızgın olsa da o çok değerli oyuncağını sizden esirgemeyecek kadar da merhametli. Merhameti yetmez mi... 
  • Acaba oynayabilir mi, bu oyuncak onun için henüz erken diye bir şey yoktur sizin için. 100 parçalık puzzle oyunları, Lego oyuncaları emrinize amade olur. Mesela Berke ablasının uzaktan kumandalı köpeğini aylardır profesyonel bir şekilde kullanabiliyor!
  • Masadaki değişik ve de lezzetli tatları ablanız/abiniz sayesinde erkenden deneme-tatma şansınız olur. 
  • Araçta oto koltuğuna oturmak istemeseniz bile büyük kardeş oturuyorsa, bebek de oturmalıdır, anlarsınız.
  • Büyük kardeş okula gidiyorsa siz de bu sayede her gün hava almaya dışarı çıkabilirsiniz. Düşünüyorum da Bade'yi okula götürmesem Berke'yi sabahları dışarı çıkarmam herhalde...
  • Anne babanız büyük kardeş sayesinde tecrübelidir.
  • Her zaman, 40 yaşınıza gelseniz bile ailenin en küçüğü olmanın avantajları saymakla bitmez...
  • Ablanızın abinizin şefkati siz kaç yaşında olursanız olun sizi hep sarar sarmalar... 


Benim iki ablam var, çok şükür. İki çocuk annesi de olsam onların yanında evin küçüğüyüm ve bundan çooooook memnunum. Keşke anne ve babamızı erken yaşta kaybetmeseydik de onlar da olsaydı hayatımızda...

Ailenin son çocuğu olarak söyleyebilirim ki, son çocuk olmak çok güzel bir şey. İyi ki varlar...

5 yorum:

  1. Benim paşaya da kardeş şart,her satırda 2. çocuğa kendimi ikna etmek için beynimde dönen cümleleri okudum.teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş bayıldım

    YanıtlaSil
  3. Kardeş güzel şey ya yazdıklarını okuyunca kendi kardeşim geldi aklıma fark ettim abla olmak yarı anne olmak gibi birşeymiş mesela :)

    YanıtlaSil
  4. İkinci Çocuğun, daha doğrusu iki çocuklu olmanın anne için zorluğu dünya kadardır eminim.. Ama annenin ilkinde yaşadığı "üstüne fazlaca titreme" meselesinden yırttığı için bile ikinci çocuk açık ara şanslı.. İkisi de sağlıkla, mutlulukla büyüyüp, kardeşli olmanın tadını sonuna kadar çıkartsınlar inşallah.. Ben cesaretsiz davranıp tekle yetindim maalesef...

    YanıtlaSil
  5. ben bazen çok istiyorum bazen vazgeçiyorum, iki çocuklu senin gibi annelere hayranım :) harikasınız çocuk ve hayata yetişmek enerjisini sevdiğim anne :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..