5 Eylül 2018 Çarşamba

okula alışma süreci - 2 yaşında oyun grubu

Koskoca bir yazı daha ardımızda bıraktık. Zaman ne kadar hızlı geçti, hala şaşkınım. Yaz başında 27 aylık oğluşu okula başlatmıştım. Evet biraz eren gibi geliyor kulağa ama Berke okul için çoktan hazırdı bence! Yanılmamışım, severek devam etti oyun grubuna. Okula hazır olma, okula alışma, okul seçiminde önemli olan faktörleri -benim gözümden, benim tecrübelerimden- aktaracağım size.


2 yaşında oyun grubu

Bade 3 yaşından sonra oyun grubuna, 4 ve 5 yaşlarında da farklı ana okullarına gitti. Okul öncesi son sene de devam edeceği devlet okulunun ana sınıfına gitti. Her bir okul için uzun ve meşakkatli bir alışma süreci yaşadık :) Berke'nin okula alışma süreci ise çok daha farklı oldu. İkinci çocuk tecrübesi mi dersiniz, çocuğun mizacı mı dersiniz bilemem ama ben anlatayım siz dinleyin :)

Berke'nin okula alışma süreci:

2 yaşını mart ayında dolduran Berke, ablasının okuluna arada bir gittiğinde ana sınıfının kapısını bulmuş, fırsat buldukça sınıfa kaçıyor, çocuklarla ve oyuncaklarla oynuyordu. Ana sınıfı öğretmeni de bu duruma müsaade etti, sağ olsun. Berke'nin okul için hazır olduğunu, uyumlu ve paylaşımcı olduğunu söyledi. Bu arada bir aşı-doktor kontrolünde doktorumuz ilk fırsatta okula başlamasını tavsiye etti. Artık Berke için okul zili çalıyordu:) Yaz gelirken de sokağa çıkma isteği, çocuklarla oynama arzusu tavan yaptı, artık eve zor girer hale geldik! Mahallemizde bulunan okulları araştırdım, Bade'den sonra yeni ana okulları açılmış. Yeni okullardan bir tanesine gittiğimizde Bade'nin eski okullarından çok sevdiğimiz bir öğretmenin kız kardeşi olduğunu öğrendik. Okul çok büyük değil ancak sınıflar ve ekipmanlar benim gözümde yeterli idi. Berke ve Bade biz öğretmenlerle görüşürken oyuncaklarla oynadılar. Sınıfını beğendin mi, okulunu sevdin mi sorularıma gülen yüzüyle ''hııııı'' diye cevap verdi Berke. 

Haftada 3 gün ikişer saatlik oyun grubuyla başlamaya karar verdik. Onunla okul konusunda bol bol konuştuk: 

  • Okulunda ne kadar çok oyuncak var!!
  • Okulda bir sürü arkadaşı var!!!
  • Öğretmenlerin seni çok seviyor!!
  • Ne güzel büyüdün, bak okullu oldun!!!

Ertesi gün okula Bade, Berke ve ben gittik. Öğretmeni kapıda kocaman bir kucaklama ile karşıladı onu. Öğretmenine sarıldı, bize el salladı ve arkasını dönüp öğretmenine sınıfı işaret etti. Ben şok!!! Çok sevindim tabi ki, Bade'nin oyun grubuna başlarken ne kadar isteksiz gittiğini, sınıfının kapısında okul saati boyunca onu beklediğimiz günleri hatırladım birden!!! Allah'ım ne günlerdi!
Okulun etrafından uzaklaşmadan 1 saat kadar dolaştık çevrede. Öğretmenini arayıp bir sorun var mı diye sordum; her şey yolunda dedi çok şükür. Bir oyuncakçıdan Berke'ye çok sevdiği oyuncak arabalardan aldım, paket yaptırdım. Okul çıkış saati geldiğinde öğretmenine paketi gizlice vererek Berke'ye hediye etmesini rica ettim. Öğretmeninden aldığı hediyeye çok sevindi Berke :) Yine kucaklaşarak ayrıldılar. 



Eve döndüğümüzde herkese, komşulara Berke'nin okulunun çok güzel olduğunu, öğretmeninin onu çok sevdiğini söyledik. Günlerce bu konuyu konuştuk :) Berke çok mutlu oldu. 
2 yaşında okullu

Böylece okula kolayca alıştık. Okuldan gelen fotoğraflar, yaptığı etkinlikler ve okuldan bahsedince yüz ifadesinden çok çok mutlu olduğu aşikar. Herkes kendi akranını arıyor, okulda çocuklarla çok mutlu. Yıllık iznimiz nedeniyle okula ara verince gittiğimiz yerlerde okulun ne çok faydasının olduğunu fark ettim. Umarım konuşması için de faydalı olur da artık dili de açılır oğluşun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..