31 Ekim 2018 Çarşamba

Bebeklere Tarifler: keçiboynuzu unu ve muz ile pancake

Herkese MerhabaBerke’nin ve Bade’nin şekersiz pancake tarifini denemek ister misiniz? Keçi boynuzu tozu ve muz var içinde! Aslında Bade olayı çözer gibi oldu ama tam da emin olamadı. Boş pancake daha güzel diyor:) Muzu ne kadar ezsem de arada kalmış, keçiboynuzu unu da kahverengi görüntü vermiş pancake Bade anladı tabi bir şeyler olduğunu! Çikolatalı değil de sade daha güzel dedi. Berke için fark etmedi sanırım :) 


Keçiboynuzu fosfor, kalsiyum ve E vitamini bakımından zengindir. Dişlere faydalı, bağışıklık sistemine destek, doğal şeker e daha ne olsun. Pek çok faydası var...



Keçi boynuzlu ve muzlu pancake: 


  • 1 yumurta (1 yaş altında sadece sarısı)
  • 2 yemek kaşığı keçi boynuzu unu 
  • 1 çay bardağı süt
  • Yarım muz
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı 
  • Aldığı kadar un (tam buğday unu kullandım ben) İlk defa “aldığı kadar un” tabirine de kullandıysam :)) Çözdüm ben bu un işini!! Yok yok kolay valla, kek kıvamında olacak hamurunuz unutmayın...

❌şeker ilave etmiyorum❌ 

Önce muzu ezip, sonra diğer malzemeleri katıp karıştırıyoruz ya da çırpıyoruz 🍳🥞 Yağsız tavada kısık ateşte pişiyor.  Berke de Bade de severek yiyorlar;  yani #2yaş üzeri ve #8yaş üzeri bebeklere...  Bade’nin beslenme çantasına bile gidiyor😉  

Tabi ben sevdikleri tarifleri çeşitlendiriyorum. Ara sıra değişiklik iyidir. Siz de keklerde, evde hazırladığınız pudinglerde kakao yerine kullanabilirsiniz. Hatta kullandığınızda tarifinizdeki  şekeri mutlaka azaltmalısınız.

Afiyet şifa olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..