17 Kasım 2018 Cumartesi

ben de yaptım: San Sebastian Cheesecake

Yeni tarifler denemeyi sever misiniz? Ben çok severim.. Tabi tarifinde ''alabildiği kadar un'' yazmayanları!!! Benim yapacağım tariflerde her şey net olmalı, netliği severim :) San Sebastian Cheesecake tarifini de arkadaşımdan alıp yaptım. Tecrübeyle sabit, tam ölçülü tarifi sizinle paylaşacağım. Mutlaka yapın, çok lezzetli bir cheesecake!!! Hem de pişer pişmez yemeye hazır!

San Sebastian Cheesecake nasıl yapılır

San Sebastian Cheesecake Nasıl Yapılır


San Sebastian Cheesecake malzeme listesi:


  • 600 gr az tuzlu krem peynir (ben peynircimizden aldım)
  • 300 ml krema (1,5 kutu krema oluyor)
  • 4 yumurta (bazı markaların yumurtaları çok büyük, bazıları çok büyük oluyor. Orta boy kullandım)
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri


Bu kadar az malzeme ile cheesecake yapmak mümkün. Tabi bunlara ilaveten mutlaka kelepçeli kalıp ve yağlı kağıt gerekiyor. 

San Sebastian Cheesecake Nasıl Yapılır?

Karıştırma kabına önce krem peyniri alıp iyice çırpıyoruz. Hamur yoğurma makinemi kullandığım için zorlanmadım açıkçası, en az 4-5 dakika çırptım, krema kıvamına geldi. 1,5 kutu kremayı ekledim, çırptım. Pudra şekerini ekledim, çırptım. Yumurtaları birer birer ekledim. Her bir yumurta iyice karıştıktan sonra diğerini kırdım. 1 yemek kaşığı un ne kadar yavaş eklenirse öyle azar azar kattım unu. Malzemeleri yavaş yavaş ekleyip bol bol çırpmak esas bu işte! 

Kelepçeli kalıbımın içine yağlı kağıt yerleştirirken size bir püf noktası vermek istiyorum. Ben yeni öğrendim de!!! Uygun ölçüdeki yağlı kağıdı suyla ıslatıp fazla suyu akıttıktan sonra kalıbın dibine serdiğinizde kağıdı yağlamaya gerek kalmıyor. Bence oldukça kullanışlı, siz ne dersiniz? 

Hazırladığımız karışım epey bir akışkan oluyor, panik yok :) 
200 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Üzeri kızarıncaya kadar fırında kalıyor. Süre veremiyorum, gidip gelip kontrol etmek gerekiyor. Üstü yanık yapanlar da var ama ben yanmadan bol kızarmış hali ile fırından aldım. 

Fırından çıktıktan sonra biraz soğusun, hemen servis ediliyor. Diğer cheesecake pastalar bir gün öncesinden hazırlanıyor, biliyorsunuz. Aynı gün servis etmek için güzel bir cheesecake. 

San Sebastian Cheesecake tarifi

Fırından çıktığında tatmak için çok heyecanlı olan bebeklerim, pek sevmedi tadını :) Ama eşim bayıldı. Yarısından fazlasını yedi diyebilirim!!! 
İsmi de çok havalı olan San Sebastian Cheesecake çok iyi yapan bir mekan varmış Beşiktaş'ta, açıkçası merak ediyorum benim kekimden daha güzel olmuş mudur acaba :) Ne dersiniz?

San Sebastian Cheesecake nasıl yapılır


Afiyet olsun...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..