9 Aralık 2018 Pazar

kızımla sınava girdik

Bade’nin okulundan yine güzel bir proje haberi daha geldi. Daha önce “ben yazıyorum, dünya okuyor” demişlerdi, hatırlarsınız, yazmıştım blogda... Şimdi yine harika bir proje var: “Ailem, ben ve kitabım”

bademlebuduk

Ailem, ben ve kitabım projesiyle çocukların aileden bir kişi ile yani anne, baba, abla, abi gibi okul tarafından seçilen kitabı okuması ve sonra kitapla ilgili sınava girmesi gerekiyor. Katılım velilerin tercihine kalmış. Biz Bade ile katıldık. Sınıfımızdan babasıyla katılanlar da oldu. Okulumuzda bu yarışmaya katılan  3. sınıf öğrencileri ve velileri, yönetim tarafından seçilen iki kitabı bir ay içinde okudu, değerlendirdi ve ay sonunda okudukları kitaplardan sınava tabi tutuldu.

İlk ay okuduğumuz kitaplar Küçük Kara Balık ve Dedemin Kırmızı Kamyonu oldu. İlk kitabı Bade ile birlikte okuduk. Akşamları uyku öncesi biraz ben biraz Bade sırayla okuduk. Kitap hakkında bol bol konuştuk. İkinci kitabı Bade tek başına okudu. Bade’den sonra ben okudum. Hatta sınav günü sabahı ancak bitirebildim, inanır mısınız!
İkinci kitapla ilgili beni devamlı heyecanlandırdı çok bilmiş Bade hanım! “Anne ya! Kitabın en heyecanlı yerindeyim! Acaba evlerinden taşınacaklar mı! Kamyonun sırrı ne!” gibi gibi beni meraklandırdı!!!
küçük kara balık

29. Kasım.2018 Perşembe günü de veliler bir sınıfta, öğrenciler başka bir sınıfta sınava girdik. İki kitap hakkında çoktan seçmeli, doğru/yanlış, çoktan seçmeli toplam 40 soru geldi önümüze. Yıllar sonra sınav heyecanı yaşamak da ayrı bir keyifli oldu. Kalemimi silgimi aldım girdim sınava :)

Sınav çıkışında velilerle sorular üzerine uzun uzun konuştuk. Kaynaştık resmen! Çocuklarla da sorular hakkında konuştuk, acaba kimin cevabı doğru diye düşündük.

Bu yarışmayla öğrenci ve velinin puanları toplanarak tek bir puan elde ediliyor. 6 ay boyunca devam edecek olan bu yarışma münasebetiyle çocuklarla takım olduk. Diğer veli+öğrenci yarışmacılarıyla da tatlı bir rekabet olacak sanırım.


Biz Bade ile ilk yarışta sınıfta 3. olduk; hatta üçüncülüğü başka bir anne çocukla paylaşıyoruz. Tatlı heyecanlar bunlar... Ailecek kitap okumak, aynı kitap üzerine fikir yürütmek, çocuklarla birlikte sınava girmek, velilerle ve öğretmenlerimizle böyle tatlı bir heyecanı paylaşmak gerçekten çok güzel oldu. Okul yönetimine, değerli öğretmenlerimize teşekkürler. Yarışmacı arkadaşlara da başarılar :)))
Sıradaki kitap: Küçük Kemancı !! Bize de keyifli okumalar...



1 yorum:

  1. Çok güzel bir projeymiş. 3. oluşunuzu da ayrıca tebrik ederim.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..