18 Ocak 2019 Cuma

Evde Fıstık Ezmesi Yapımı

Lezzetiyle gönüllere taht kuran diyeceğim çünkü ben çok severim fıstık ezmesini... Hem besleyici hem de çok lezzetli ev yapımı fıstık ezmemi marketlerde satılan çok şekerli, bol kalorili, koruyuculu kavanoz ürünlerden çok daha fazla sevdim. Fıstık ezmesini evde kolayca yapabileceğinizi biliyor muydunuz?

ev yapımı fıstık ezmesi

Her şey instagramda @hanimzzade hesabında muhteşem bir fıstık ezmesi görseline denk gelmem ile başladı. Tabi ki tarifi aldım ve birkaç değişiklik ile ben de yaptım. Sonra bir daha bir daha derken artık epey iyi kıvam tutturuyorum.

Protein, magnezyum, potasyum içeriğiyle besleyici olduğundan çocuklar için de tercih edilir. E vitamini içerir. Yağlı ve kilo aldıran bir şey diye adı çıksa da lifli olması sebebiyle diyet programlarına da uygun. Protein kaynağı olarak da zengin.  Hem lezzetli hem de oldukça faydalı, ne güzel...


Evde katkısız, koruyucusuz, şekersiz fıstık ezmesi nasıl yapılır?


  • 500 gr kadar fıstık
  • 1 yk tahin
  • 1 tk bal
  • 1 tk keçiboynuzu özü
  • 1 tk keçiboynuzu unu
  • 1 tutam kaya tuzu

fıstık ezmesi yapımı

Hazırlanışı:

Fıstıkları kavrulmuş olarak aldım, ince zar kabuklarını soydum. Eğer kabuklu veya çiğ alırsanız fırında kavurmanız gerekir.
2 su bardağı kadar oluyor ayıklandığında, hepsini rondoya alıyoruz ve arada bir rondoyu dinlendirerek (motoru yanmasın) krema kıvamına gelene kadar parçalıyoruz. Eğer biraz katı seviyorsanız daha az parçalama yaparsınız. Ben ilk yaptığımda daha büyük taneler bırakmıştım çocuklar sevmedi!
İstediğimiz kıvama ulaşınca yukarıdaki ürünleri ekliyor ve tekrar rondo işlemi yapıyoruz.
İster cam kavanoza isterseniz saklama kabına alarak hemen yemeye başlıyoruz.


Afiyet olsun çok lezzetli oluyor!!!

Biraz çavdar ekmeği, 1 yemek kaşığı kadar fıstık ezmesi ve 1 bardak süt ile kahvaltı yapmaya gidiyorum şimdi :)






1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin..