19 Mart 2019 Salı

Diyet tarifler: fırında sebze

Yaz geldi mi aklıma hemen kızartma yemekleri geliyor. Bugün de yaz gibi, sıcacık bir bahar havası vardı, tabi aklıma düştü kızartma! Hem pratik hem de daha hafif olsun diye kızartmamızı fırında hazırladım. Mis gibi oldu. Sizinle de fırında sebze tarifimi paylaşıyorum hemen.

Diyet fırında sebze


Kızartma yerine fırında sebze
Patlıcan
Kabak
Kırmızı biber
Patates
Karnabahar
Havuç


Siz sebzeleri dilediğiniz gibi kullanabilir ve miktarını ihtiyaca göre belirleyebilirsiniz. Ben 2 patlıcan,  3 kabak, 2 patates, 1havuç, 1 kırmızı biber, biraz da karnabahar ile hazırladım.

Sebzeleri soyup yıkayıp süzgece alıyoruz. Ben ince uzun şeritler halinde kestim.  Bir kasede sıvı yağ, tuz, baharat ve sarımsağı karıştırdım. Suyunu süzen sebzeleri büyük bir kaba alıp hazırladığımız sos ile karıştırıyoruz. Yağlı kağıt üzerine çeşitlere göre diziyoruz. Sebzelerin üzerine tekrar yağlı kağıt örtüp fırına veriyoruz.
Diyet tarifleri

Patatesler piştiğinden diğerleri de pişmiştir. Dilerseniz yoğurt üstünde ya da servise alıp üstüne yoğurt ile afiyetle yiyiniz.
Kahvaltı için de güzel bir alternatif olabilir diyorum, siz ne dersiniz?

3 yorum:

  1. heey son yazımı mutlaka okuu. 2 nisana dek plustan bloggera geçmelisiin :)

    YanıtlaSil
  2. https://plus.google.com/105748086255208210676

    bu adresin geliyo, adını yazınca google a.

    YanıtlaSil
  3. Yaaa cok guzel gorunuyor. Mutlaka deneyecegim💙

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..