30 Kasım 2021 Salı

Fırında sebze

Pazar alışverişi yaptığım günlerde tüm sebzelerden ‘kombo fırın’ yapmak en sevdiğim şeylerden. Her şey taptaze, yemyeşil, hatta mosmor diyelim :)


Fırında sebze


Fırında sebzeyi sık sık yaparım ama bu sefer eklediğim sebzelere ben bile şaşırdım :) Bu komboda BAL KABAĞI - PANCAR - SİYAH HAVUÇ normalden farklı olarak bizimleydi. Tam zamanında olan bu sebzelere de fırında bir şans vermek istedim. Açıkçası çok güzel lezzet kattılar. Hatta soframızı zenginleştirdiler. Fırında pancar, fırında bal kabağı bunlar bence tek başına da fırına girmeyi hak ediyorlar. Çok farklı bir lezzet kattılar.

Bu hafta kombo fırın menümüzde çeşitlilik tavan yaptı: 
Neler mi var?
  • Bal kabağı 
  • Yer elması
  • Pancar
  • Siyah havuç
  • Havuç
  • Karnabahar
  • Kabak
  • Patlıcan 
Fırında sebze


Bütün bu sebzeleri yıkayıp, soyup tercihinize göre doğramanız yeterli. Ben bu defa tırtıklı bıçak kullandım. Sebzeler çok daha hoş göründüler bu şekilde bence. Sonuçta sadece midemizi doyurmuyoruz, gözümüz de doysun değil mi ama?

Fırında sebze


Doğranmış sebzeleri geniş bir kaba alıp biraz sıvı yağ gezdiriyorum üzerlerinde. Biraz tuz, karabiber, nane, kekik, kırmızı toz biber, kırmızı pul biber, taco baharatı ekleyerek karıştırıyorum.
Siz bu aşamada eğer isterseniz sarımsak rendeleyebilir, halka halka soğanlar koyabilirsiniz. 

Fırında pancar nasıl oldu derseniz:
Pancar ve siyah havucu ayrı bir kapta sos ve baharatla buluşturdum. Çünkü bu iki sebze de renk veriyor biliyorsunuz. Karnabaharlarım pembe olsun istemedim :)
Ayrıca soslayıp fırın tepsisinde de bir köşeye yerleştirdim. Servis yaparken de pancar ve kara havucu ayrı tabağa aldım. İşte onun fotoğrafını da ekliyorum.
fırında pancar

Eveeeeet özetle tarifimiz: 

Kes parçala \ yağla \ baharatla \ hoooop fırına 

Herkese afiyetler olsunnnnnnn....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..