23 Kasım 2021 Salı

Reyhan Şerbeti yapıyoruz

Haydi toplanın hep birlikte reyhan şerbeti yapıyoruz!!! Hem de mor renkte :) Sofralarınıza renk katacak hem de şifalı bir içecek olan reyhan şerbetinin ne çok faydası var ondan da bahsedeceğim. 

Mor Reyhan Şerbeti nasıl yapılır


Geçenlerde canım Yeşim kızlarla çay saatine bize gelmişti. Soframda reyhan şerbeti de vardı tabi! O gün storilerde çok sorulduğu için dedim neden yazmayayım! Her yiğidin bir yoğurt yiyişi olduğu gibi herkesin de bir reyhan şerbeti yapışı varmış diyerekten geçiyorum tarifime:


Mor Reyhan Şerbeti nasıl yapılır:

Öncelikle pazardan tazecik reyhan demetlerini seçiyoruz. Reyhan zaten morlu yeşilli bir ot ancak bazı demetlerde yeşil renk ağırlıklı oluyor. O demetleri usulca tezgaha bırakıyoruz. Bol morlu demetlerden 2 adet alıyoruz. Güzelce yıkayıp süzülmeye bırakıyoruz.

Bir tencerede yaklaşık 1,5 - 2 litre içme suyunu kaynatıyoruz. Su kaynadıktan sonra göz kararı şeker ekleyelim. Ben 1-2 çorba kaşığı kadar şeker atıyorum. Şeker suda eriyene kadar karıştırıyoruz. Eridikten sonra tencerenin altını kapatıyoruz. Reyhanları atmadan kapatmayı sakın unutmayın, kaynatarak hazırlanan bir şerbet değil bu!  Reyhanları tencereye atıp üzerine yarım limon suyunu sıkıyorum. Sıktığım limonu da tencereye atıp kapağını kapatıyorum. Tabiiiii bir adet kabuk tarçını da en üste ekliyoruz. abuk tarçın çok hoş bir aroma katıyor, bilginize. Yarım saat kadar demleniyor. 

Sonrasında süzgeç yardımıyla reyhanları alıp suyunu sürahimize dolduruyoruz. Soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.

İşte bu kadar kolay...

Bir not; 

Eğer siz pembe renkte bir şerbet elde etmek istiyorsanız limon tuzu kullanabilirsiniz. 



Gelelim reyhan şerbetinin faydalarına;

Sindirim sistemine yardımcı

Sinir sistemine faydalı

Anne sütü artırıcı

Ödem attırıcı

Öksürüğe iyi

Ağız yaralarına faydalı

Ağız kokusuna iyi gelir

veeee yağ yakıcı olduğu da söyleniyor....


Şimdiden herkese afiyet olsun.

Hatta şifa olsun diyor, sevgilerimi sunuyorum. 






1 yorum:

  1. deneyeceğim hem rengi şahane hem de lezzeti
    afiyet şeker olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..