21 Ekim 2021 Perşembe

Yason Burnu Perşembe/Ordu

Bu yaz uzun bir tatilimiz vardı ve çoğunu Amasya'da geçirdik. Gitmeden önce farklı şehir gezileri planları yapmıştık. Hepsini tamamlayamasak da bir kısmını gezebildik. Gezdiğimiz şehirlerden bir tanesi de Ordu idi. Ordu'nun Perşembe ilçesi Yason Burnu bizi hayran bıraktı.

Ordu'da Perşembe'de oturan arkadaşlarımıza kahvaltıya gittik. Mükellef bir sofra, sarmalar, Samsun pidesi sıcacık güler yüzleriyle bizi karşıladılar. Evlerinin öyle güzel bir manzarası vardı ki sormadan edemedim: Her gün bu manzaraya uyanmak büyük şans farkında mısınız dedim. Salon, mutfak ve kocaman bir balkon kesintisiz deniz manzarasına sahip bir dairede oturuyorlar. Salondaki masada kahvaltı yaparken bile Karadeniz gözümüzün önünde... Pek bakmıyoruz bile dediler, alışmışlar :) Ne büyük nimet! İnsan içinde yaşayınca çoğu şeyin farkında olmuyor değil mi?

Birlikte Perşembe'nin köyünde bir başka arkadaşı ziyaret ettik. Köy dediğime bakmayın yokuşlarda çeşitli evler var ve buna köy diyorlar. Köy evi gibi de düşünmeyin son derece lüks bakımlı evlerin ış balkonunda yeşilliklere ve denize karşı kahvelerimizi içip bir çay bahçesine gittik. Çay bahçesi de yine denize sıfırdı tabi, yan taraftan merdivenlerle inip deniz kenarına geçtik. Karadeniz sularında ayaklarımı suya soktum, biraz da dalgalar olduğundan üstüm başım ıslandı neyse ki tedarikliyimdir her zaman :)

Yason Burnu Perşembe/Ordu

Bir sonraki durak olan Yason Burnu'na gider gitmez üstümü değiştirdim. Karadeniz sahili bouınca üzerinde kilise olan tek yarımada ve buradan güneşin doğuşunu da batışını da keyifle izlemek mümkün. Biz öğleden sonra gittik. Neredeyse güneşi batırana kadar oradaydık.

Altınpost Efsanesi'nin geçtiği yer burası: Yason Burnu

Efsaneye göre Herakles döneminde Herkül'ün de olduğu bir grup 'altın post'u ele geçirmek için Karadeniz kıyılarına gider. Ancak Yason'da ejderha görünümlü kuşlarla karşılaşırlar. Büyük bir çekişme sonucunda kuşları yenerek altın postu aramaya başlarlar ancak bulamayınca adayı lanetleyerek geri dönerler.

Yason Burnu Perşembe/Ordu

Kilise ziyarete kapalı idi. Ancak manzara öyle güzeldi ki saatlerce izlemekten kendimizi alamadık. Belediyenin yaptırdığı özel banklar dinlenme koltuğu şeklinde idi ve bence harikaydı. Ayaklarınızı uzatıp termoslarca çayınızı içebilir huzurla güneşin batışını izleyebilirsiniz. Biz hazırlıksız gittiğimiz için büfeden aldığımız sodaları içtik ve acıkınca da kalkmak zorunda kaldık. Böyle manzara izlemek bana göre değil derdim ama Yason Burnu'na hayran kaldım. Eğer bu bölgeye giderseniz mutlaka görmenizi öneririm.