19 Ekim 2021 Salı

blog yazmak mı instagramcılık mı

Sosyal medya hem çok güzel hem de birazzzzzz tehlikeli!!! Siz ne dersiniz? Çocukların kullanımından bahsetmeyeceğim, biz yetişkinlere olan etkilerinden kendi deneyimlerimden örnekler vermek istiyorum sadece. Biliyorsunuz birçok sosyal medya sitesinde aktif olarak bulunuyorum. İnstagram sayfam, youtube kanalım, facebook sayfam var.... Aslında o kadar da çok değilmiş :)


2013 yılından beri de blog yazıyorum. Kendi internet sitemde deneyimlerimi paylaşıyorum. O zamanlar buralar dutluktu demeden geçemeyeceğim maalesef... Takipleşir, yorumlar yazar ve okurduk. Evet yayınlarımızı okurduk! Şimdilerde okunma oranları da düştü maalesef. Eskisi gibi yoğun olmasa da yazmaya devam ediyorum. Burada görsel değil içerik yani yazı daha önemli. Her zaman blogların çok daha güçlü olduğuna da inanıyorum. 

İnstagram'ın yeni çıktığı zamanlar tutmaz o der, blog yazmaya devam ederdik. Sonra İnstagram öyle bir tuttu kiiiii bloglar geri planda kaldı. O dönemde hızla yükselen hesaplar, yeni girenleri görünmez kıldı. Sonra hashtag olayı patladı gitti! Sahte hesaplarla popülerlik kazanmayı da burada ele alamayacağım çünkü çok derin bir konu onu da başka zaman konuşalım.

Buraya da 2014 yılından bir fotoğraf ekleyeceğim, İnstagram ile tanıştığım yıllardan eski bir fotoğraf koymak istedim. Tablette kurduğum instagramdan bir selfie :)

blog yazmak bademlebuduk


İnstagram'a rakip olacak diye bir snapchat çıktı ki düşman başına! Neyse ki anlık hikaye özelliğini instagram hemen ekledi de snapchat de rafa kalktı çok şükür. 

Velhasıl kelam artık sosyal medyada İnstagram'ın borusu ötüyor. 

Ben de instagram sayfası açtım tabi taaa o zamanlarda... İnstagram ile bir dargın bir barışık ilişkimiz devam ediyor. Neden derseniz orada paylaşım yapmak ile burada yapmak arasında dağlar kadar fark var bence. 

Blog yazarken çok daha fazla emek harcıyorsunuz. Düşünüyor, derliyor ve yazıya döküyorsunuz.

Blog okur kitlesi çok daha üst düzey -benim fikrim- 

Blogda sizi takip eden sizin yazılarınızı, dilinizi beğeniyor ve özellikle girip bakıyor. 

İnstagram hesabı olan herkese her paylaşımınız alakalı ya da alakasız görünebiliyor. 

İnstagram paylaşımlarında herkes hedef kitleniz... Tüm dünya!

Kitle yazıya değil, görsele odaklanıyor. 

İnstagram paylaşımları çok çabuk tüketiliyor.

Paylaştığınız şey 1 saat içinde geçmişte kalıyor... 

Puffffff çabucak tüketiliyor.

Oysa blogda 'ipek kirpik yorumlarım' 'hamilelere söylenmemesi gerekenler' yazım 'Eminönü Şark Han gezisi' yıllar geçse de güncelliğini koruyor ve hala çok okunuyor. 

İnstagramda ne kadar duygu düşünce anlatsanız da insanlar yine görsel ile ilgili yorum yapıyor. Okumuyor!

Neyi nereden aldın, link var mı, nereye gitmiş bakayım, yine çok güzel vs instagramın muhabbeti bu ve bana uymuyor!!!

Aslında benim kırılma noktam takip etmesini istemediğim tanıdıkların da beni takip etmesi ile oldu -maalesef-
Siz ne kadar takma, görme, engelle deseniz de yapamıyor ve her paylaşımda onları da düşünüyorum. Bu da benim eksiğim, ne yapacağımı ne yapmam gerektiğini bilmiyor ve sadece bekliyorum. Ben de bunu aşacağım, zaman sadece biraz zaman... 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..