28 Mart 2018 Çarşamba

kapalı oyun parkı sorunsalı

Çocuklarınızı kapalı oyun parklarına götürüyor musunuz? Kapalı oyun parklarına hep mesafeli durmuşumdur. Özellikle Bade küçükken o top havuzlarına girmesini pek istemezdim. Top havuzları temiz mi sizce? Şimdi, aradan 7-8 yıl geçti ve ben de daha esnek hale geldim.


Top havuzlarının yeterince temiz olmadığını ve büyük çocukların küçükleri ezebileceğini düşündüğüm için Bade’yi hiç sokmadım desem yeridir. O da çok istekli olmamıştı küçükken zaten. 4 yaşında gittiği kreşin oyun alanındaki top havuzuna bile alışması zaman almıştı. Sadece okuldaki top havuzuna giriyordu. Neden bu alanlardan çekindiğime gelecek olursak özellikle restaurantlarda ayakkabılarıyla da giren çocukları görüyorum maalesef. Hasta, nezle çocuklar da parklara giriyor tabi. Okul ortamı ise bana daha güvenli geliyor hala. Sonuçta bir gözetmen var başlarında.

kapalı oyun parkı sorunsalı

Berke ise hareketlenmeye, ayaklanmaya başladığında inanılmaz bir istek gösterdi kapalı oyun parkları için. Tabi biz böyle bir duruma alışık olmadığımız için epey şaşırdık. Çok da engel olmadık Berke’ye çünkü ablası da hoşlanıyordu artık bu ortamlardan. Yine de tedbiri elden bırakmadan çocukların eğlencesini izlemek keyifli oluyor. İki kardeş olmanın avantajlarından bir tanesi de birbirlerinden cesaret almaları olsa gerek...

Oyun parklarından dönüşte baştan aşağı kıyafetler çıkıyor, hemen banyoya giriliyor bizim evde, kural böyle! Sadece parklar değil, ikea oyun alanında oynamışlarsa eğer yine aynı kurallar geçerli. Kıyafetler de beklemeden hemen makineye giriyor, yıkanıyor.

bademlebuduk


Özellikle sosyallik, iletişim, yaşıtlarıyla beraber olmaları için çok faydalı olduğunu düşünüyorum.  Havalar ısınsa, parklar, salıncaklar, kaydıraklar her gün gideceğiz inşallah. Böylece temiz hava da almış oluruz. Berke ve Bade açılsın diye artık kış ve soğuk havalarda kapalı oyun parklarını tercih ediyoruz. Özellikle temizliği ve ne kadar kalabalık olduğuna dikkat ediyorum. Birkaç mekan belirledim ve oralara gidiyoruz. En son gittiğimiz mekan Axis İstanbul'da idi. Elinde bezler ve kova ile devamlı oyuncaklar siliniyordu. Bu tür parklar çocukların fiziksel ve ruhsal gelişimleri için çok değerli, keşke daha fazla seçenek ve daha temiz mekanların sayısı artsa... Jetonlu, müzikli, ışıklı oyuncakları hiç tercih etmiyorum...

bademlebuduk

Sizin farklı tavsiyeleriniz ya da hastalıklara vs karşı önlemleriniz neler?





2 yorum:

  1. Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum.Ben de aynı şekilde yaptım.Çünkü oğluşlarım bu safhayı çoktan geçti��Ama o yıllarda ki aldığım tedbirler tıpkı sizin ki gibi idi.Tüm top havuzu sahiplerinin hijyen konusuna extra önem göstermeleri gerekiyor bence .Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Izmirde ki yerleri bilmiyorum ama Diyarbakir da ailecek gidilen kafe.lokanta kahvalti yerleri hepsinin mutlaka bu tarz oyun yerleri var ve baslarin da sadece cocuklarla ilgilenen iki gorevli abla ayrica ya corap ya da yaninuzda getirdiginiz ev ayakkabisiyla giriyorlar.onca cocuktan sonra ne kadar steril tartisilir tabiki ama aynen sizin yaptiginiz gibi eve gelince bir dus ve kiyafet degisimi yapiyor annesi Duru cugun keyfine diyecek yok:))).
    Hafta sonu ve aksamustleri de mutlaka acik alanları tercih ediyorlar calisan ebeynler de daha ne yapsin demi😄💖💕

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..