16 Aralık 2020 Çarşamba

Camdaki Kız kitap yorumu

Gülseren hanımdan okuduğum bir diğer kitap Camdaki Kız ile buradayım. Öncelikle belirteyim yazacaklarım benim kitap hakkındaki şahsi yorumlarım; çok beğenenler ya da hiç beğenmeyenler yoktur ama az beğenenler vardır elbette... Ben diğer kitaplarıyla karşılaştırdığımda onlar kadar sürükleyici olmadığını söylemek zorundayım. Zevkler ve renkler ...

Camdaki Kız kitap yorumu


Gülseren hanım kitabın başlangıcında ya da izlediğim bir röportajında Camdaki Kız için ustalık eserim gibi bir cümle kurmuştu; nihayetinde son kitabı... Konusu yine hasta doktor arasında geçen diyaloglar yine ama bu kitapta Gülseren hanımın iç sesi, hastayla konuşurken aklından geçenleri anlatma kısımları bana fazlasıyla uzun geldi. Dediğim gibi bu benim kişisel görüşüm. Alınmaca gücenmece olmasın lütfen. Bir de bu kitapta dikkatimi çeken bir diğer konu da Gülseren hanımın kendisi, ailesi, geçmişi ile ne kadar çok övündüğü oldu. Diğer kitaplarda da güzel anılarını paylaşıyordu normal olarak ama bu kitapta beni nedense sıktı. İnsanların devamlı kendini anlatması nasıl ikili ilişkilerde sıkıcı olursa kitapta da aynen böyle oldu benim için. 


Doğduğun Ev Kaderindir dizisini seyredip, kitabını da okuyayım diyenlerdenseniz hiç heveslenmeyin derim. Kitapta sadece birkaç  sayfada geçen bir konu dizi olarak ekranlara geliyor. Hatta kitapta ana karakterler olan Nalan ve Hayri için acaba bunlar nasıl Mehdi ve Zeynep karakterine dönüştü diye düşünüp durdum. Kitabın yarısından fazlasında Nalan’ın Hayri’ye aşkını okuyoruz. Bu aşkı çok sevemedim ben, sebepsiz... Neden bu kadar olumsuz yazıyorum, çok mu kötü bir hikaye? Hayır tabi ki ancak bu yazdığım üç başlık nedeniyle diğer kitaplarda yaşadığım heyecanı tadamadım. 

Nalan ve hayatındaki gizemler kitabın yarısından sonra ortaya çıkıyor, bana çok yavaş geldi. Önceki kitaplar çok çok iyi olduğundan böyle de hissetmiş olabilirim. 

Camdaki Kız kitap yorumu


Eğer Gülseren hanımdan okuduğum ilk kitap Camdaki Kız olsaydı diğer kitapları okumazdım herhalde. Eğer başlamak isterseniz Madalyonun İçi iyi bir seçim olur. Sadece iki kitap kaldı geriye; Günahın Üç Rengi kitabı elimde şu sıralar. Onu da bitirdikten sonra yine paylaşırım sizinle. 




2 yorum:

  1. teşekkürler, popüler kültür olduğundan mıdır nedir, elim bir türlü gitmedi bu kitaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de keşke almasaydım dedim,,,
      Diğer kitaplar çok daha güzeldiiii

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..