25 Ağustos 2014 Pazartesi

lezzetli peynirli kırmızı biber fırında

Bu hafta kahvaltıda daha önce denemediğim peynirli kırmızı biber yaptım. Ablamda kahvaltıda yemiş, çok beğenmiştim. Sadece kahvaltıda değil,  beş çayında yada akşam yemeklerinde aperatif olarak kolayca hazırlayabilirsiniz. 
Kahvaltı sofralarında hem hafif hem de kolay hazırlanan bu lezzeti nasıl yaptım? 

Malzemeler:
Kırmızı iri biber
Beyaz peynir
Haşlanmış mısır
1 Yumurta
Baharat

Kırmızı biber hariç tüm malzemeyi karıştırma kabına alıyoruz. Peynirleri mümkün olduğunca küçük parçalar halinde ekliyoruz. Aslında bu karışıma maydanoz yada dere otu da eklenebilir ama bizim evde bunlar tüketilmiyor. Eğer evde olsaydı yeşil soğan da eklerdim.

İster öncesinde ister sonrasında kırmızı iri biberleri ortadan ikiye ayırıyoruz. İçindeki tohumları alıp yıkıyoruz. Kuruyan biberleri yağlı kağıt üzerine tepsiye alıyoruz. 

Hazırladığımız harcı biberlerin üzerine yerleştiriyoruz. Artık fırına girmeye hazırlar. 

Peynirleri eriyene kadar fırında pişiyorlar. Ben fırın tepsimin kalanında milföy börek yaptım. Aynı zamanda piştiler.
Fırından çıkınca sıcak sıcak da güzel oluyor, soğuduğunda da fena değil. 
Biz kahvaltıda çok sevdik. Gün içinde de keyifle yenecek, kolayca hazırlanacak bir tarif. 

Afiyet olsun



16 yorum:

  1. Görüntüsü de çok şık olmuş ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha ilginç sunumlar da yapılabilir aslında :)

      Sil
  2. Çok kolay bir tarif ,benim yapabileceğim tarzda yani :)) Deneyeceğim ama kesin tadı çok güzel olmuştur .Kırmızı bibere bayılırım zaten...

    YanıtlaSil
  3. Şu an annemi kandırdım ve akşam hemen yapıyoruz ^.^ Değişik şeylere hastayız, yorumumu da yazacağım yedikten sonra :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezgicim yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler selamlar

      Sil
  4. off hem de çok lezzetlii görünüyoor :)

    YanıtlaSil
  5. Peynir delisi olarak çok çok beğendim bu tarifi.. kırmızı biberi de severim.. eminim lezizdir..

    YanıtlaSil
  6. Of of offf...önce pinterestteki food&drink panomda paylaştım ve şimdi yazıyorum.Görüntü çok güzel,okuyunca içeriği de..mutlaka yapıcam,,hatta yarın akşam:))
    Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Elinize saglik.Sizinkide cok lezzetli gözüküyor.

    YanıtlaSil
  8. canım eline sağlık haRİKA BİR TARİF

    YanıtlaSil
  9. Of of bayılırım ben buna♥♥

    YanıtlaSil
  10. Leziz gözüküyor

    YanıtlaSil
  11. Güzel görünüyor, elinize sağlık :) Tuzsuz peynir kullanıp haricen hiç tuz eklenmeyerek kortizon kullananlara uygun hale getirilebilir.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..