4 Ocak 2021 Pazartesi

kış temalı kahvaltı sofrası

Keyifli sofralarda buluşmayı hepimiz özledik sanırım. Geçenlerde ablam sana kahvaltıya geliyoruz dediğinde havalara uçtum. Yeni evde ilk misafir... Kış temalı kahvaltı sofrası hazırlamak için yaklaşık 12 saatim vardı.

kış temalı kahvaltı sofrası


Gerçi ablam da misafir sayılmaz yani ailem sonuçta ama yine de özenmeye çalışırım her zaman elimden geldiğince... Yeğenlerim de geliyormuş madem akşamdan patatesleri soyup doğradım. Suya koydum. Patatesli yumurtayı çok severler. Kahvaltılıklarım hazırdı aslında ama birkaç eksik için market kapanmadan siparişlerimi de verdim. 

Supla ve masa örtüsü seçimi yapıldıktan sonra masamızı ana hatlarıyla akşamdan hazırladık Bade ile... 

kış temalı kahvaltı sofrası

Sabaha patatesleri kızartmak ve kahvaltılıkları yerleştirmek kalmıştı. Acele etmemek için akşamdan hazırladım ama onlar da epey trafikte kaldılar, panik yapmama gerek yokmuş. Patatesler neredeyse bir saat kızardı. Dolayısıyla ufacık kaldılar, gözüme epey az göründü maalesef... Sucuklu yumurta ve pırasalı börek olduğu için sıkıntı olmadı tabi ama bir dahaki sefere kulağıma küpe oldu...

Kış temalı dememin sebebine gelecek olursak;

Nar, portakal, kırmızı, çam bunlar hep bana kışı hatırlatıyor. Mandalina sularını da masayı tamamladıktan sonra taze taze sıktım. 

kış temalı kahvaltı sofrası


Kaşar peynirlerini üçgen şeklinde kesip bir da ağaç gövdesi yaptım, tamam oldu. Nar çok seviyorum ama ayıklaması epey mesele oluyor doğrusu, pratik bir yolunuz varsa öğrenmek isterim.

Portakalları Bade böyle dilimli yemeye bayılır. Model vermek için tabanında bir tuttum tamamen ayırmadım. 

Güvenlikten misafiriniz geldi diye aradıklarında tavada tere yağını eritip hellim peynirlerimi ocağa attım. Kahvaltıda en sevdiklerimden olur kızarmış hellim!

Pırasalı börek dediğime bakmayın blogda ''çocuklara pırasayı sevdiren tarif'' başlığı altında okuyabilirsiniz. Bir çeşit pırasa mücveri gibi de düşünülebilir. 

kış temalı kahvaltı sofrası


Kahvaltı sonrası starbucks kurabiyesi, çocuklara muhallebili tatlı ve kahve ile ikramlarımız tamamlanmış oldu. 

Ah şu pandemi sona erse de daha sık keyifli kalabalık sofralarda buluşabilsek...





4 yorum:

  1. Oh ne de güzel hazırlanmış herşey.
    Bizde mi gelsek napsak...
    :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir kahvaltı elinizde sağlık. Sitenize aboneyim artık yazılarını çok güzel...

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..