16 Aralık 2021 Perşembe

blogspot mu wordpress mi

Bugün uzun zamandır sitemle ilgili yaşadığım sıkıntılar hakkında yazmaya çalışacağım. Belki aynı belki benzer sorunları yaşayanlar vardır, biraz fikir toplamaya ihtiyacım var açıkçası. Blogum tabi ki benim için çok değerli iyice düşünüp tartmadan hareket etmek istemiyorum. 

blogspot mu wordpress mi


2013 yılında açtığım bademlebuduk.blogspot.com adresimi ertesi yıl .com alan adına taşımıştım. O dönemde .com uzantılı siteler diğerlerinden çok daha prestijli görünüyordu. Tabi ki ben de bu akıma katılarak alan adı aldım. Her yıl da bu alan adımı yeniliyorum. 

Alan adı yenileme yaparken ssl hizmeti de seçiyordum. Ancak geçen yıl yenileme yaparken ssl almadım. Akabinde sitemin tıklanma sayısında düşüş oldu. Ben bu durumu ssl almamış olmama bağladım. 

Bu geçtiğimiz bir yıl içinde google dan kapsam sorunları tespit edildi / düzelt / düzeltilemedi mailleri de gelmesi aklımı iyice karıştırdı.

Üstelik bir sorun daha vardı. Sitemi tıkladığınızda sol üst köşede 'güvenli değil' ibaresi çıkıyor. Bu beni çok rahatsız etmeye başladı. 

SSL almama pişmanlığımla konuyla ilgili araştırma yaparken bu hizmetin özellikle alışveriş siteleri için gerekli olduğunu öğrendim. Ben alışveriş sitesi değilim, kişisel bir blog yazıyorum sonuçta... 

SSL işinden vazgeçmeye başladım. Bu hizmetlerin hepsini dolar üzerinden alabiliyorsunuz, bu işin içinde olanlar bilir. Kurdaki artışlarla maliyetler de epeyce arttı. 

Acaba diyorum artık .com alan adını uzatmasam mı?

Eskisi gibi bir prestiji olduğunu düşünmüyorum. Blogspot olarak çıktığımız bu yola yine aynı şekilde devam etsek nasıl olur acaba?

Yıllardır blog konularında danıştığım ''Teknolojik Anneler'' e de konudan bahsettim. Teknolojik annelerden Derya wordpress e geçmeyi düşünmez misin dedi... 

Wordpress daha önce hiç kullanmadım.

Bilenlerden wordpress hakkında da fikir rica edeceğim.

Özetle sorunlarımı sıralayacak olursam;

  • Güvenli değil ibaresi
  • Okunmalarda düşüş
  • Google dan gelen kapsam sorunları düzelt mailleri
  • Alan adı yenileme şart mı
  • SSL blog sitelerinde gerekli mi
  • Blogspot.com olarak devam etmenin etkisi ne olur
  • Wordpress e geçsem mi


Şimdiye kadar bana bu konuda destek olmuş olan herkese tekrar teşekkür ediyor veeeeeee buraya yorumlarınızı desteklerinizi bekliyorum....




3 yorum:

  1. Merhabalar.
    Bu konuda size yardımcı olmaya çalıştım. Ancak, siz özel bir alan adıyla ve yine özel bir firmanın sucusundan (host) internet hizmeti aldığınız için pek fazla yardımcı olamadım. Ancak "entlovin.com" url adresinde yine Blogger üzerinden yayın yapan Ahmet Ozan'dan yardım alabileceğinizi bildirmiştim.

    Wordpress'ün ücretsiz hizmetini kullanarak orada blog faaliyetimi sürdürmek istedim. Ancak bir Allah'ın kulu da sayfamı ziyaret etmedi. Ben birkaç blogcunun kapısını çaldıktan sonra birkaç blogcu da sayfamız ziyaret etmişti. Ben de bu nedenle Wordpress'den ümüdümi kestim. Tumlr'da da faaliyet gösterdim. Bizim için en iyi platform Blogger'dir. Burada çevre edinebiliyorsunuz, takip edebileceğiniz bloglar olduğu gibi, sizi de takibe alan blogcular oluyor. Benim size önerim şudur. Özel alan adı (domain) almaktan ve bir özel sunucu (host) hizmeti sunan platformlardan vazgeçin ve Blogger olarak blog faaliyetinize geçin derim. Zaman zaman bizim sayfalarımızda da kapsama alanı, sayfaların okunurluğu ile ilgili e_mailler alıyoruz ve onları düzeltiyoruz. Ancak sizin sayfa güvenliğinizi onarabilmeniz için SSL hizmeti almanız şart gibi görünüyor. İşte sayfanızı ziyaret etmek isteyenler tereddüt edip sayfanıza bağlanmıyorlar.

    Geçenlerde Wordpress'e tekrar girdim ve sayfamla ilgili bazı yeni düzenlemeler yapmak istedim, bayağı bir zorlandım ve tekrar vazgeçtim. Wordpress'in ücretsiz versiyonunu kullanarak bir deneme yapın, ne kaybedersiniz ki, hiçbir şey! Biraz zaman ve emek kaybınız olur. Aslında Wordpress bu iş için biçilmiş kaftan ama ben becerip başarılı olamadım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, ben de com uzantılı domain almıştım o zamanlar. Bir gün site açarım diye boşu boşuna para veriyordum, son iki yıldır vazgeçtim, domaini de zaten hemen birisi satın almış :)
    Blogger'dan çok memnunum. Google olduğu sürece blogger'a bir şey olmaz herhalde diye düşünüyorum, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. cananzerkinli.com olarak 12.yılıma gireceğim blogspotta, sanırım alışkanlıkları bırakmak zor geliyor insana (en azından bana). Wordpresse geçip pişman olan arkadaşlar tanıdım, bütün sayfa gösterimleri gittiği için, hostinge senelik para ödedikleri için vs.vs..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..