21 Aralık 2021 Salı

cennet hurması ile yulaf lapası

Yeni tatlara açık mısınız? Ben damak tadıma uyacağını düşündüğüm şeyleri denemeyi severim. Cennet hurması seveni çok sevmeyeni en az o kadar çok diye düşünüyorum. Yulaf lapası deneyip de sevmeyene denk gelmedim henüz....

cennet hurması yulaf lapası


Tam da cennet hurması mevsiminde olunca pazardan 2 adet alıverdim. Birini aldığım gün soyup tükettim. Diğerini biraz daha olgunlaşması için beklettim. Bugün hazırladığım yulaf lapasının üstüne blenderdan geçirerek ekledim.

Cennet hurmalı yulaf lapası:

3 kaşık yulaf ve 1 bardak sütü ocağa alıp kısık ateşte pişiriyoruz. Yulaflar şişip sütü içine çekince ocağı kapatıp ılıması için bir tabağa alıyoruz.

Olgunlaşmış cennet hurmasını soyup blenderdan geçiriyoruz. Lapanın üstüne ekliyoruz. Biraz tarçın serptim ben. Tarçın tadını lapada çok beğeniyorum. İşte bu kadar basit bir tarif.

cennet hurması yulaf lapası


Mevsim meyvelerini bol bol tercih etmeli her şeyi mevsiminde tüketmeye özen göstermeliyiz. 

Bence çok lezzetli oldu. Uzun süre de tok tutuyor, unutmayalım.

Lapamı yerken biraz da faydalarını araştırmıştım. Sizin için de buraya not alıyorum. Bir dahaki kışa bakar tekrar yaparım belki...

Cennet hurması faydaları;

  • Bağırsak iltihaplarına iyi geliyormuş
  • C vitamini deposu
  • Lif kaynağı
  • Antioksidan
  • Kan yapıyormuş

E şimdi yemeyelim de ne yapalım :)





1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin..