24 Haziran 2013 Pazartesi

Zeyrek Cafe / Zeyrekhane

Zeyrek Cafe / Restaurant uzun zamandır tavsiyeler, övgüler işittiğim İstanbul mekanlarından biri.Öyle güzel şeyler duyunca da insan haliyle merak ediyor. 

Fatih'te Büryan yedikten sonra kahve içmeye gittik Zeyrek'e, burada bahsetmiştim. 




Zeyrek'in manzarasıyla neden bu kadar meşhur olduğunu bahçesine girer girmez anlıyorsunuz. 




Yanınızda Süleymaniye Camii, karşınızda Galata Kulesi, Çamlıca, boğaz manzarası ...
Sağda Şehzadebaşı Külliyesi, onun biraz solunda Süleymaniye, biraz sola dönünce Sultanahmet ve Ayasofya yan yana. Tam karşıda Topkapı Sarayı'nın kubbeleri, yanında Marmara, onun ardında Üsküdar. Sol taraf Galata ve Beyoğlu-eski Pera. Sağ elinizle Beyazıt, sol elinizle Galata Kulelerine dokunabilirsiniz.

manzara da mekan da çok güzel




menüye bakacak olursak, biraz pahalı...
örneğin; 
ayran 8 TL - ana yemekler 45 - 55 TL arası değişiyor.

Özel günlerde, kutlamalarda ya da evlilik tekliflerinde değerlendirilebilir :)

Biz kırk yıl hatırı olsun diye Türk Kahvesi tercih ettik.


Mekandan diğer görüntüler:


mekan eskiden manastır olarak kullanılırmış. İstanbul'un fethinden sonra camiye çevrilmiş ancak mozaikler hiç bozulmamış.

Tarihi dokusu, muhteşem manzarası için bir kez bile olsa gidilmesi gereken bir mekan.



bademlebuduk



3 yorum:

  1. Zeyrek Cafe güzelmiş :)Bilmiyordum.Burayı not ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşracım sen daha güzel anlatırsın benden, ben de postlarını keyifle okuyorum

      Sil
    2. Estağfirulllah canım :)Sen de gayet açıklayıcı anlatıyorsun :)

      Sil

Yorum yazan eller dert görmesin..