6 Mart 2017 Pazartesi

uyku düzeni mi? O da ne?

Bebekli anne için uyku düzeni hiç konuşulmuyor farkında mısınız? Bebeğine kavuşan anne uyku düzenine veda ediyor öyle değil mi? Eğer deliksiz uyuyan bir bebeğiniz varsa lütfen yazımın devamını okumayın :)


Bebeklerim dünyaya geldikten sonra -en az iki yıl- deliksiz uyku nedir bilemedim ben. Bir tanesi henüz 1 yaşında olduğun şu aralar uykuya hasretim. Siz de öyle misiniz, yalnız olmadığımı söyleyin bana lütfen... 
İlk aylarda evde yardımcıların, aile büyüklerinin olması nedeniyle bebek uyudukça uyumak oldukça mantıklı imiş. Ben bunu ikinci bebekte öğrendim! İlk bebeğimde babaannesi bizde kaldığında, 'bebek uyudukça uyu dinlen kızım' sözlerini pek dinlemedim maalesef. Hep bir hareket, hep bir şeyler yapma çabasında oldum. Sonuç: hep yorgun bir anne!
İkinci bebekte ise fırsatları değerlendirdim, bebek uyudukça uyudum, tabi ablası okulda ise! Abla evdeyse bebek uyuduğunda ona vakit ayırdım. Aklım başıma ikinci bebekte geldi. Eğer siz de taze bir anne iseniz yada hamile iseniz bebeğiniz doğduğunda fırsat buldukça uyumanızı öneririm. Zira ilerleyen günlerde zaten buna imkan bulamayacaksınız. 


anne itirafları

Aylar geçtikçe bünye alışıyor -mu- bilinmez ama süper güçler sayesinde uykusuzluğa alışabiliyorsunuz. Çok uykuyu sevmem, geç saatlere kadar da uyumazdım önceden ama şimdi ''bıraksalar öğlene kadar uyuyacağım'' modundayım. Her sabah erkenden uyandığımda bu akşam bebeğim uyur uyumaz yatacağım yatağıma, erkenden uyuyacağım desem de olmuyor, olamıyor. Evi toparlamak, ablası ile ilgilenmek, ertesi günün yemeği ve saire derken saat gece yarısını buluyor neredeyse...


İtiraf ediyorum:

Geçenlerde bebeğim birkaç saat deliksiz uyudu gece... Benim vücudum her saat başı uyanmaya alışmış olacak ki o uyurken sık sık uyanıp kontrol etmek için odasına gittim. Bir yandan da kendime kızdım, neden kalkıyorum, nasıl uyanıyorum diye! Dedim ya vücudum her saat başı uyanmaya alışmış artık!!!

İnternet üzerinden örnek bebek uyku düzenlerini inceliyorum zaman zaman. Umut dünyası :) Forumlarda bazı annelerin yorumlarına özenmiyor değilim. Bebeğim 2. ayından itibaren deliksiz uyuyor, dört aydır deliksiz uyuyoruz geceleri gibi yorumlar görünce özenmemek elde değil... Maşallah bebişlere...


Uyku rutini

Rutinlere önem veriyorum. Bebeğimi akşamları erken yatırıyorum. Erken uyanmasına takılmıyorum, ben de seviyorum erken kalkmayı ama gece birkaç saat deliksiz uyumak çok daha güzel olurdu değil mi? Neyse önemli olan sağlık, hasta olmasınlar da...
Bade de erkenden uyanırdı sabahları bebekliğinde. Ona biraz büyüdüğünde uyumak istediğinde sabahları erkenden uyandıracağımı söylerdim :) Şimdi kıyamıyorum onu uyandırmaya :) O da hala erkenci bir çocuk. 
anne itirafları


Diş çıkarma dönemleri

Özellikle yeni bir diş geliyorsa gecenin ortasında huzursuzlukla uyanan bir bebek ve uykusu olmasına rağmen uyuyamayan anne bebek ikilisinin perişanlığını tahmin edebiliyor musunuz? Ah bu diş çıkarma dönemleri... Gözünden uyku akıyor, uykuya dalamıyor... Böyle gecelerde huzursuzluğu olmasın da sık sık uyanmaya kalksın tercih ederim. 

Zor gecelerin sabahlarında bir fincan kahve iyi geliyor anneye! Ünlü düşünür İnstagram Efendi ne demiş: ''bebeğini uyutan anne kahvesini içer''
Anneler kahvesini içip. gözlerini ovuşturarak dağılan oyuncakları toplarken diğer yandan bebeğinin uyandığında yiyeceği öğününü hazırlar. Evet işte ben de tam böyle yapıyorum :)


Uyku eğitimi

Uyku eğitimi, bir uzmandan yardım alma gibi önerileriniz olabilir. Ben bu yazıyı uyku eğitimini düşünerek yazmadım. Sadece içimi dökmek istedim. Hiç bir şey dışarıdan gözüktüğü gibi değil. Tatlı, şirin, güler yüzlü bir bebeğiniz vardır; uykusu ve yemesi sorunsuzdur ama her günü bir değildir. Acısıyla tatlısıyla, iyi günüyle kötü günüyle anne olduysam her güne şükrediyorum, çok şükür. Uykusuzluktan şikayet etmiyorum sadece hissettiklerimi paylaşmaya çalışıyorum. Düzene gireceğini de biliyorum, yeter ki sağlık olsun. Başka anneler, yeni anneler kendilerini yalnız hissetmesin, hepimiz bu yollardan geçiyoruz öyle değil mi?

Deliksiz uykulara selam olsun, bir yaşı doldurduk. Yakında uykucu anneler ve çocuklar kulübüne gireceğiz biz de inşallah :)
Şimdilik uykusuzluğun da tadını çıkarıyoruz :))
Sevgiler...






2 yorum:

  1. Bırcok konu hakkında cok guzel seyler yazmıssın ablacım.Tesekkur ederız ☺️

    YanıtlaSil
  2. Elifcim,
    Ay okurken 2 sene önceki halime gittim. 3 yaş ara ile iki çocuk byüten bir anne olarak 5 sene zombi gibi dolaşmıştım Çok faydalı bir yazı olmuş Klavyene sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..