27 Mart 2017 Pazartesi

Blog Yazarak Kazanmak

Blog yazarak para kazanmak hakkında Google'a sorduğunuzda size pek çok sonuç getirecektir. Benim yazım da bu sonuçlardan bir tanesi. Ancak öncelikli amacınız ''para kazanmak'' ise ya da para kazanmak için blog yazmak istiyorsanız diğer yazıları okumanızı öneririm. Ben blog yazarak kazanabilecekleriniz hakkında yazacağım...

blogger anne, blog açmak, blog yazmak

Özellikle son zamanlarda ünlü olmak, para kazanmak, hediyeler almak için açılan blogları siz de benim gibi sıklıkla görüyorsunuzdur diye düşünüyorum. 18.02.2013 günü bu amaçları düşünmeden sadece ''anı biriktirmek'' amacıyla açtığım blogum sayesinde pek çok şey kazandım. Keşke daha önce blog açsaydım dedim hep... Neden mi?

Blog yazarak kendi özel alanınızı yaratabilirsiniz.

Blog adresiniz sizin özel alanınızdır. Kendinizi ifade ettiğiniz, sorular sorduğunuz, anlatmak istedikleriniz için dilediğiniz gibi kullanabildiğiniz alanınız. En başta blog adresinizin adını siz belirlersiniz zaten. İçindekileri de siz oluşturur, geliştirirsiniz.


Blog yazarak anılarınızı canlı tutabilirsiniz.

Seneler öncesinden gezilerimizi bloga yazarak dönüp bakmayı çok severim. Hatta kızım 3-4 yaşında iken yaptığımız gezileri de blog sayesinde dün gibi hatırlıyor. Arada bir blog arşivini karıştırmak çok keyifli... İlk düşen diş, özel günler, seyahatler blogda muhafaza ediliyor.


Blog yazarak bilgi birikiminizi artırabilirsiniz.

Bir konu hakkında yazmadan önce uzmanların yazılarının okumak, kitap tavsiyelerini değerlendirmek sizi konu hakkında bilgi sahibi yapar. Kendi deneyimleriniz ile harmanlayıp yazıya döktüğünüzde sizin yaşadıklarınıza benzer şeyler yaşayanlar yazınızdan daha çok keyif alacaktır. Belki de bir kişinin tam aradığı şeyi siz yazmış olacaksınız, kim bilir?


Blog yazarak yeni arkadaşlar kazanabilirsiniz.

Blog yazmaya başladığım günden beri pek çok kişiyle tanıştım. Çoğu sanal alemde olmak üzere pek çok kişiye dokunabiliyor olmak, yorumları okumak bana çok şey kattı. Yaşadığım bir sıkıntı yada hamilelik dönemi hakkında yazdığımda sorunların ve sıkıntıların bana özel olmadığını görmek, yalnız olmadığımı bilmek beni rahatlatıyor. Aynı konuda farklı bakış açılarına sahip kişilerin yorumları da benim için çok değerli. Sağlam dostluklar kurabilirsiniz. Çocuklarınızla aynı yaşlarda çocukları olan kişilerle inanılmaz güzel bilgi ve deneyimler paylaşabilirsiniz. Siz arkadaşlık ederken çocuklarınız da sosyalleşebilir. 


Blog yazarak yeniliklerden çok daha kolay haberdar olursunuz.

Benim gibi televizyon seyretmeyen biriyseniz reklamlarla da ilişkiniz yoktur. Yeni çıkan bir ürün yada kitap hakkında mail kutunuza günde onlarca ileti düşebilir. İlginizi çeken davet ve lansmanlara katılarak hem bilgi sahibi olabilir hem de sosyal ağınızı genişletebilirsiniz. 


Blog yazarak içinizi dökebilirsiniz.

Yazı yazmanın rahatlatıcı etkisini bilirsiniz. Ben de okul yıllarından beri defter tutar, aklıma geldikçe yazardım. Mutluluğumu, sevincimi, sıkıntılarımı kağıda dökerdim. Artık bloga yazıyorum. Ben samimi oldukça gelen yorumların samimiyeti beni daha da mutlu ediyor.

Blog yazarak pek çok şey kazandım. Arkadaşlıklar, bilgi, sadık okuyucular, sosyal ortamlar ve elbette tecrübe... Her şey pespembe değil tabi ki; sosyal medya denince hiç bir şeyin göründüğü gibi olmadığını da bilmeli. Tatlı tecrübelerin yanında arada ufak tefek de acı tecrübeler yaşadım. Ancak kazandıklarım, kaybettiklerimden çok daha fazla olduğu için blog yazmaya devam ediyorum.   Dediğim gibi, yazmak bana iyi geliyor...


blogger anneler, blog yazarı olmak

Eğer size de iyi geliyorsa yazmak ve anılarınızı biriktirmeyi seviyorsanız maddiyatı düşünmeden sıfır maliyetle blogunuzu açın derim... Sonrasında zaten diğer şeyler gelecektir....
Pek çok tanıdığıma, üniversite öğrencisine, anneye de destek olmuş, onları yeri geldiğinde yüreklendirmişimdir bu konuda. Sizin de blog açmak konusunda sorularınız olursa bana her zaman yazabilirsiniz...
Eğer ki önceliğiniz para kazanmak ise en başta da belirttiğim gibi diğer yazıları okuyup yola çıkmadan önce iki kez düşünün derim... 
Bir proje olarak şöyle bir profil sergileyeyim, iki yazı yayınlayayım, sosyal medyada aktif olayım, davetten davete koşayım, para kazanayım şeklinde hareket ederseniz samimiyetiniz eksik kalır. Maalesef böyle...
Profesyonel olarak blogger olmayı meslek olarak seçmek istiyorsanız yanlış yazıyı okudunuz, diğer sitelerden seo vs bilgilerini alabilirsiniz.  




10 yorum:

  1. blog yazmak gerçekten içten gelen bişey olmalı her daim bana yepyeni şeyler öğrettiği bir gerçek! sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. blog yazmaya başladığımdan beri edindiğim arkadaşlar ve biriktirdiğim neşeli anlar benim için en büyük kazanç zaten Elifcim.. bu işe para kazanmak için girmedim sonuçta .. çok haklısın bir proje profili sergileyenleri maalesef ben de çok samimi bulmuyorum..

    YanıtlaSil
  3. Canı gönülden katılıyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Evet, ben bir süredir blogumdan uzak kalmış olsamda yazdığım süre boyunca çok şey öğrenmişimdir.

    YanıtlaSil
  5. Canım seni yürekten kutluyorum başarılarının devamını diliyorum ❤

    YanıtlaSil
  6. çok güzel yazmışsın canım :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı olmuş..blog yazarlığı yapıyoruz ancak bir bir sıkıntı var! insanlar eleştiri yapmayı çok seviyorlar fakat iş takdire geldi mi orada kırmızı ışık yanarcasına durup bekliyorlar izleyici sayın ne kadar çok ise yorum yapmak ya çok zor geliyor ya da gerek görmüyorlar..eee tabi hal böyle olunca da üzülüyorsun...Ama sonra yine napıyoruz :))) bir kahve yapıp geçiyoruz blogumuzun başına neden! çünkü sayfamızı seviyoruz hemde karşılıksız :))) sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  8. Blog yazmak bir gönül işi. Sevmezsen yapamazsın.

    YanıtlaSil
  9. Nice post, and beautiful photos! they look so nice! At this place, you can see more fashion things.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..