20 Nisan 2018 Cuma

Evde kolay kil maskesi

Cilt bakımından konu açılmışken hemen hemen iki haftada bir yaptığım pratik bir maskeden bahsedeceğim size. Malum iki çocuklu olunca cilt bakımı için güzellik salonlarına gitmek epey zor oluyor. Hem organize olmak hem de zaman bulmak mesele! Evinizde kolayca yapabileceğiniz bu maske cebinizi de düşünüyor, çok düşük maliyetle bakımınızı yapabilirsiniz. İşte evde kolay kil maskesi tarifim:


Evde kil maskesi için YouTube kanalımdaki eğlenceli videomu izleyebilirsiniz.




Kil maskesi nasıl hazırlanır?

Maske için kili aktarınızdan alabilirsiniz. Ben genelde 5 TL lik alıyorum. Uzun bir süre de yetiyor bana. Kilin farklı renkleri oluyor; yeşil, beyaz, kahve tonlarında gibi... benim tercihim yeşil renkte olanlar.
Bir kase içine biraz kil alıp yavaş yavaş suyla ıslatarak çamur kıvamına getirebilirsiniz. İşte bu kadar basit! Tabi ben maskemi zenginleştirmek ve maksimum fayda sağlamak için bazı şeyler ekliyorum.


Kil maskesi için püf noktalarım:


  • Bazen su yerine soda kullanıyorum. Kili soda ile açıyorum.
  • Cildimde kuruluk hissediyorsam birkaç damla saf zeytin yağı ekliyorum maskeme.
  • Canlandırıcı etkisi için lavanta yağı ekliyorum.


Bunlar benim püf noktalarım, evde olan malzemelere göre ve cildimin ihtiyaçlarına göre çeşitlendiriyorum işte böyle...

Hazırladığım maskeyi iyice temizlenmiş cildime bir fırça yardımıyla sürüyorum ve bekliyorum. Yaklaşık 10 dakikada maske kuruyor ve yüzümü yıkıyorum. Eğer maskenize zeytin yağı eklediyseniz maskenin kuruma süresi uzayacaktır, şimdiden söyleyeyim. Yüzümü maskeden arındırırken, suya birkaç damla limon sıkıyorum, cildim daha da ferahlıyor. Kesinlikle tavsiye ederim. Son yıkama suyuna biraz limon suyu, deneyin farkı göreceksiniz.

**Herhangi bir maske ya da kozmetik ürün kullanmadan önce kolunuzda ya da yüzünüzde küçük bir bölümde deneyin, alerji vs gibi bir sorum oluyor mu kontrol edin.


videolu tarif



Kil maskesinin faydaları:


  • Gözenekleri sıkılaştırır
  • Yap dengelenmesini sağlar
  • Akne oluşumunu önler
  • Cildin rengini düzenler
  • Cildinizi ölü derilerden temizler


Tertemiz, aknesiz, pürüzsüz bir cilt ile mutlu günler dilerim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin..