9 Nisan 2018 Pazartesi

fırında kuşkonmaz tarifi

Kuşkonmaz sever misiniz? Ya da hiç denediniz mi? Tadını bilir misiniz? Ben marketlerde görüyor, tadını biliyor ama almaya cesaret edemiyordum. Daha önce yedim ama hiç pişirmemiştim. Fırında kuşkonmaz tarifi o kadar da kolaymış ki daha önce neden yapmadığıma pişman oldum. 

videolu yemek tarifleri

Sevdiğim bir yemeğin, tatlının tarifini almamış olsam da damağımdaki lezzetinden nasıl pişirilmiş olduğunu az çok tahmin ederim. Kuşkonmazı da birkaç kere yemiştim. Fırında pişirilmiş sebze olarak sevdim ben. Çorbasını da yapıyorlar ama hiç denemedim. 

Fırında kuşkonmaz tarifi 

Özellikle büyük marketlerin organik reyonlarında satılan kuşkonmazları alıp nazikçe temizliyoruz. 
Kalın olan uç kısımlarını ve eğer tercih ederseniz gövdesinde gözümüze büyük gelen yaprakları bıçak yardımıyla alıyoruz. 
Ayıklanan kuşkonmazları kurutuyoruz. 
Sosumuzu hazırlıyoruz. Biraz zeytin yağı, baharat, tuz, sarımsak ve varsa limon sıkarak sosu oluşturuyoruz. 
Kuşkonmazları sosla karıştırıp yağlı kağıt üzerine fırın tepsisine diziyoruz. Fırına atıyoruz. 
Yaklaşık 10-15 dakika gibi bir sürede pişiyor, 10 dakikadan sonra kontrol etmeli!

Özellikle et, balık yanında garnitür olarak çok yakışıyor. Fırından çıkar çıkmaz sıcak ya da ılık tüketilmesi tavsiye edilir. Dilerseniz YouTube videomuzu izleyebilir, uygulamalı görebilirsiniz. Biz kuşkonmazı neyin yanında garnitür yapmışız videoda gizli...



Kuşkonmazın faydaları:


  • Özellikle mart-nisan aylarında yetişen bu bitkinin faydalı saymakla da bitmiyor. Magnezyum, sodyum, demir bakımından çok zengin.
  • Yıpranan sinirlere ve zihin yorgunluğuna da iyi geliyormuş. 
  • İdrar söktürücü, taş dökücü etkisi de varmış. Biz özellikle Berke de yesin diye hazırladık. Ama yemedi; bir daha pişireceğim. 
  • Cilde de iyi geliyormuş.
  • Karaciğer dostu bir sebzedir.

Tabi ki dozunda tüketilmesi abartıya gidilmemesi gerekiyor. Özellikle mart-nisan- mayıs bahar aylarında tüketmeli. Biraz pahalı bir sebze, paketi 17-20 tl kadar, mevsiminde almalı, tatmalısınız. Fırında pişirmenin dışında çorbası ve salatası da güzel oluyormuş, ben deneyeceğim. 




1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin..