20 Ekim 2017 Cuma

çocukların çok sevdiği pancake pankek tarifi

Çocukların da benim de çok sevdiğim bir kahvaltılık hatta atıştırmalık tarifi vereceğim. Pancake yani pankek yapması çok kolay bir lezzet. Kahvaltı sofralarında kapışılıyor desem yeridir. Bade de okula atıştırmalık saati için götürüyor, severek yiyor. 

pankek nasıl hazırlanır

İnternet üzerinden pek çok tarif araştırdım, denedim. Kendi tarifimi oluşturdum. 

İşte benim Pancake Pankek tarifim:


  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 bardak kadar un
  • 1 tatlı kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu


İşte bu kadar az malzeme ile kahvaltı sofrasında değişiklik yapmak mümkün. Bu malzemeleri bir araya alıp karıştırıyordum ama kıvamı tutmuyordu. Ben de kendi püf noktamı oluşturdum deneme yanılma yoluyla.


Pankek hamuru nasıl hazırlanır?


  • 1 yumurta ve 1 çorba kaşığı şekeri iyice çırpıyorum. Köpük görünümü gelene kadar. 
  • Süt ve sıvı yağı ekliyorum. Çatalla çırpıyorum ben malzemeleri. 
  • Unu yaklaşık 1 su bardağı kadar ekliyorum. Boza kıvamına gelmesi ideal oluyor. Ne çok sıvı ne çok katı! 
  • Son olarak da 1 çay kaşığı kadar kabartma tozu ekliyorum. İnternette çoğu tarifte kabartma tozu fazla koyuluyor. Ben de önce öyle denedim ama kabartma tozu fazla olunca acı bir tat çıkıyor pankeklerde. 

Yağsız tavada pişiriyorum. Bir tavada aynı anda 4 pankek pişiriyorum. Birer yemek kaşığı dağıtıp hemen üzerlerine birer yemek kaşığı daha hamur ekliyorum. Pankeklerin başında beklemek gerekiyor, çabucak pişiyor sonuçta. Tersini çevirip kısa bir süre daha bekliyorum ve hop pankekler hazır. İster reçelle çikolata ile isterseniz kahvaltılıklarla yiyebilirsiniz. Bizim çocuklar boş seviyor. Piştiği gibi yiyorlar, ben de!
pancake pankek tarifi

Bu arada popüler yemek hesaplarında birkaç kez pankek tariflerine denk geldim. Her pankeki tek olarak pişiriyorlardı tavada. Tabi hemen mesaj ile sordum hepsine de neden aynı anda 3-4 tane yapmıyorsunuz? Bu fikrimi çok beğendiler :) Pankek yapması zahmetli değil ancak oyalayıcı, başında beklemek gerekiyor. Siz de benim gibi aynı anda aynı tavada birkaç tane pişirebilirsiniz. 

Afiyetle, mutlu sofralarda yenmesi, püf noktalarımın işe yaraması dileğiyle... Sizin de püf noktalarınız varsa bizimle paylaşır mısınız?





5 yorum:

  1. benim de var başarılı olan bir tarifim ama bir de böyle deneyeyim bakalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene bakalım yorumlarını bekliyorum iremcim.
      senin tarifini de ben merak ettim :)

      Sil
  2. teşekkürler güzel tarif için :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba blogunu yeni keşfettim ve takibime aldım.
    Pankek bizdehaftasonu geleneğidir.Oğlum özellikle çok sevet.
    Bu arada benim tarifimde aynı :)
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir tarif hemen yapacağım oğluşlara��

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..