27 Kasım 2017 Pazartesi

çocuklar ne yedi? kuzu gerdan ile iki öğün

4 adet kuzu gerdan ile iki öğün! Kuzu Eti sever misiniz bilmem ama bizim çocuklar kuzu etini daha kolay yiyorlar. Ben de bol bol ekliyorum menülere. Kuzu eti bol miktarda protein içerdiğinden çocukların gelişimi için gerçekten önemli. Peki ben 4 adet kuzu gerdan ile çocuklara nasıl bir öğün hazırladım size anlatayım.


Kasaptan aldığım kuzu gerdanlarını güzelce yıkadım. Haşlayacağım için alırken parçalatmadım. Önce önü arkası biraz kızarana kadar tencerede pişirdim. Sonra üzerini geçecek kadar su ile haşladım. Haşlama suyuna bir baş soğan, havuç ve 4 diş sarımsak ekledim. Eğer evde kereviz sapı varsa onu da ekliyorum normalde. Yaklaşık 1 saat kısık ateşte haşlandı. Et suyunu süzerken sarımsakları da et suyuna süzgeçten geçirdim.

Annem gerdanı havuç, soğan ve patates ile haşlayıp yemek olarak sunardı bize. Ben küçükken çok iştahlı değilmişim. Et suyu, limon ve ekmek bir arada en çok yediğim öğündü hatırladığım kadarıyla. Çok yemek seçtiğim için annem genelde haşlama hazırlardı. Benim çocuklar et suyunu tek olarak yemiyorlar ne yapalım annelerine çekmemişler.

Et suyunu ikiye böldüm. Yarısıyla yayla çorbası yaptım. Yoğurt, un, yumurta harcını et suyu ile haşladığım pirince ekledim. Kalan su ile de arpa şehriye pilavı pişirdim. Bizimkiler şehriye pilavını çok severler, tabi ben de...
Haşladığım gerdanların etini de ayıklayarak çorbanın yanında verdim. Kuzu etini kokusundan dolayı tercih etmeyenler olsa da B12 bakımından zengin olması ve çinko içermesi nedeniyle biz sık sık tüketiyoruz. Bu arada içerdiği demir oranı da dana etine göre daha yüksektir, neredeyse iki katı kadar.


kuzu pirzola


Tabi ki dana eti de tüketiyoruz. Kuzu gerdan ile hazırladığım menü işte bu şekilde. Size de fikir olur belki diye paylaşmak istedim. Fotoğrafta neden gerdan, yayla çorbası görünmüyor derseniz, çorbayı ve gerdan etini öğlende, pilavı ise akşam yemeğinde yediler. Ben de fotoğraf çekemedim. Akşam kuzu pirzola da yapınca o şekilde bir fotoğraf çıktı ancak ortaya. İki çocuklu annenin halleri işte ne yapalım :)





4 yorum:

  1. bende kuzu etini daha çok tercih ediyorum çocuklar için de gerçekten daha faydalı,
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Misss görünüyor👍Kahvaltıda da et tercih edıyor muydunuz acaba😅🙈

    YanıtlaSil
  3. kuzu etini severim ben aksine danayı çok tercih etmiyoruz biz..

    YanıtlaSil
  4. Haşlama benim için en kurtarıcı yemektir birde severek yedikleri için değmeyin keyfime :)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin..